kwiecień 19, 2024

bmw_m6_01.jpg

BMW M6 – silnik V10 wykorzystujący technikę zmiennych faz rozrządu Bi-VANOS i elektronikę sterującą stosowaną w bolidach F1, o mocy maksymalnej 507 KM przy 7,75 tys obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm przy 6,1 tys obr/min. Podobnie jak w M5 standardowo dostępne jest 400 KM, a dodatkowe 107 uruchamia się po naciśnięciu przycisku na konsoli środkowej, które zmienia sterowanie elektroniką silnika. Wraz ze zmianą mocy zmieniają się nastawy zawieszenia na bardziej sportowe. BMW M6 osiągałaby prędkość ponad 320 km/h gdyby nie ograniczono jej elektronicznie do 250 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,6 s. Ze względu na tak dużą moc silnika M6 wyposażona jest w system kontroli trakcji DSC, zapobiegający utracie przyczepności.

bmw_m6_02.jpg

Ważący 1710 kg samochód potrzebuje tylko 36 metrów, aby wyhamować z prędkości 100 km/h, natomiast, gdy zaczniemy hamować przy prędkości 200 km/h M6 zatrzyma się po przejechaniu 140 metrów. BMW M6 wyposażona jest w siedmiobiegową skrzynię sekwencyjną o manualnym lub automatycznym trybie pracy. Skrzynia ma 11 różnych konfiguracji pracy: 6 w trybie manualnym i 5 w trybie automatycznym, które dostosowane są do rozmaitych warunków drogowych i preferencji kierowcy. Skrzynia biegów rozpoznaje też, kiedy auto pokonuje wzniesienia odpowiednio zmieniając lub utrzymując biegi by wjechać pod górę nie tracąc prędkości, lub hamować silnikiem zjeżdżając z niej. Kierowca ma do wyboru jeden z trzech trybów charakterystyki zawieszenia: Komfort, Norma lub Sport.

bmw_m6_03.jpg

bmw_m6_04.jpg

bmw_m6_05.jpg

bmw_m6_06.jpg

bmw_m6_11.jpg

bmw_m6_16.jpg

bmw_m6_17.jpg

Film BMW M5 VS. BMW M6:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rPYUQp2EO4o[/youtube]

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły