Caterham Superlight R500

caterham-r500

Caterham Seven Superlight R500 – Caterham to angielska firma, która od 1973 roku posiada licencję na produkcję Lotusa Seven. Model R500 to jej najnowsze dzieło.

Podobnie jak inne auta Caterhama, najmłodsze dziecko stawia na jak najniższą masę własną, mocny silnik i tylny napęd. Ważące 506 kg auto pod maską ma 263-konny motor, który do 60 mil na godzinę przenosi je po absolutnie rewelacyjnych 2,88 sekundach. To nic dziwnego, gdyż w R500 stosunek masy do mocy wynosi 520 koni mechanicznych na tonę!

W odróżnieniu od poprzednich modeli angielskiego producenta, w najnowszym aucie pracuje nowoczesna, dwulitrowa jednostka napędowa produkcji Forda (wcześniej były to silniki Rovera z serii K), rozwiercona przez Caterham Powertrain. Moc przenoszona jest na tylne koła poprzez standardową 6-biegową skrzynię lub opcjonalną sekwencyjną skrzynię biegów!

W wyposażeniu auta znalazły się wyścigowe opony Avon CR500 i specjalne regulowane zawieszenie, w którym pracują puste w środku wahacze – wszystko w celu obniżenia masy własnej. Hamulce też są nie byle jakie, bo czterotłoczkowe z przodu i dwutłoczkowe przy tylnej osi.

U Caterhama można zamówić auto przygotowane do rywalizacji na torze. Ma ono sekwencyjną skrzynię biegów, układ launch control (wspomagający start auta), zawieszenie firmy Eibach i elementy nadwozia wykonane z karbonu. W każdym R500 kierowca siedzi na kubełkowym fotelu wykonanym z kewlaru.

Zmiany nie ominęły także nadwozia i wnętrza R500. W środku znajdziemy m.in. sportową kierownicę firmy Momo i specjalny zestaw zegarów oraz tabliczkę z numerem egzemplarza.

Auto nie jest tanie. Caterham R500 wyjeżdża z fabryki za minimum 36 995 funtów brytyjskich.

caterham-r500-bok

caterham-r500-przod

caterham-r500-silnik

caterham-r500-srodek

caterham-r500-tyl
Fifth Gear Caterham R500 film video: