Firmowa replika – Aston Martin DB9

Aston Martin DB9-DBS – W świecie super samochodów panuje niepodważalna zasada „O pieniądzach ani słowa”. Co jednak zrobić gdy posiadamy i pieniądze i Aston Martina DB9, a po nocach śnimy o modelu DBS? Odpowiedź jest prosta. Skorzystać z konwersji jaką oferuje Edo Competition.

W ciągu sześciu miesięcy, niemieccy inżynierowie zastępują aluminiową karoserię, karbonem. Podobnego budulca możemy spodziewać się na przednim spojlerze zderzakowym i tylnym dyfuzorze. Tak odmienioną całość osadzono na sportowym, regulowanym zawieszeniu i 20-calowych felgach. Wisienką na torcie jest nowy układ hamulcowy, obejmujący 405 mm tarcze z sześcioma tłoczkami i 380 mm talerze z czterema zaciskami na tylnej osi.

Wnętrze, jak bywa w tego typu przypadkach, jest indywidualnie konfigurowane na życzenie klienta. Prezentowany egzemplarz wykończony został białą skórą oraz Alcantarą. Gdzieniegdzie odnajdziemy karbonowe i metalowe akcenty, a do uszu pasażerów dotrą dźwięki, przetwarzane przez najwyższej jakości zestaw audio.

Pod maską, także doszło do małej ewolucji. Dwunastocylindrowa jednostka w układzie V o pojemności 5.9 litra, generuje obecnie 550 KM/6800 obr./min i 600 Nm przy 5500 obr./min. Takie właściwości sprawiają, że pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po około 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h.


[Źródło: Carscoop.blogspot.com]