Ford Focus RS

ford-focus-rs-2009.jpg

Ford Focus RS – najmocniejsza w historii wersja to nowy 300-konny hot-hatch  zadebiutuje już 22 lipca na salonie samochodowym w Londynie, a w sprzedaży pojawi się zaraz na początku 2009 roku.  2,5-litrowy silnik z doładowaniem turbo osiąga 300km co w porównaniu do starszej wersji 200km robi wrażenie tym bardziej że napęd jest tylko na przód. Przyspieszenie do setki w niecałe 6s. Pojazd został wykończony specjalnym jaskrawozielonym lakierem z zatopionymi metalizowanymi płatkami, co daje uderzającą, nowoczesną interpretację zieleni Le Mans Green stosowanej w latach 70. w erze Escorta RS1600.

focus-rs-new.jpg

W pięciocylindrowej jednostce pod przewodnictwem głównego inżyniera marki Josta Capito zmieniono główki cylindrów, wałki rozrządu i elektronikę silnika. Nowy Focus RS ma też nowe turbo z podwyższonym ładowaniem oraz zmodyfikowany układ dolotowy i wylotowy. Jednostka jest dzięki temu w stanie rozwinąć maksymalny moment obrotowy rzędy 410 Nm. Ciekawe jak z takimi obciążeniami poradzi sobie przedni napęd, bo choć testowano także możliwość zaadoptowaniu tutaj napędu 4×4 to ze względu na zbyt dużą masę całkowitą auta został ostatecznie odrzucony.

focus-300.jpg

W aucie zastosowano także większy o 40 mm rozstaw osi. Tarcze hamulcowe z przodu mają 336 mm, z tyłu 300 mm. Skrywają się za 19-calowymi felgami z oponami o rozmiarach 235/35. Bez obawy. Pełen potencjał auta będzie można wykorzystać. System ESP ma możliwość całkowitej dezaktywacji. Ford nie zdradza jeszcze jak szybko będzie w stanie pojechać nowy RS. Przypuszczać jednak można, że auto do setki rozpędzi się w mniej niż 6 s.

focus-rs-2009.jpg

Kompaktowy pocisk Forda poza świetnymi osiągami ma także wyróżniać się stylistyką. Stąd charakterystyczne dla rodziny RS poszerzone nadkola, nisko umieszczone progi, potężne wloty powietrza z jedną sztuką na masce włącznie, chromowane kontury reflektorów ksenonowych czy dwuczęściowy tylny spojler i dyfuzor. We wnętrzu dużo emblematów RS, czarny dach panoramiczny, mocno połyskujące plastiki, aluminiowe pedały, sportowe siedzenia i wiele dodatkowych urządzeń prezentujących aktualną formę 300-konnej bestii. Póki co nie wiadomo jednak ile Ford policzy sobie za swój nowy produkt, który w momencie debiutu stanie się najmocniejszym seryjnie sprzedawanym hot-hatchem w Europie.

focussrodek.jpg

FORD FOCUS RS 2009

2009 Ford Focus RS

http://pl.youtube.com/watch?v=9Apm94UIAV4