Gemballa Tornado 750 GTS

Gemballa Tornado 750 GTS

Gemballa Tornado 750 GTS – samochód powstał na bazie Porsche Cayenne. Jednak zostało bardzo gruntownie zmodyfikowane. Nie dość, że pojazd został odchudzony aż o 250 kg, w porównaniu do seryjnego Cayenne Turbo.

Zmianom poddano również motor auta. Seryjnie montowany silnik V8 o pojemności 4.8l, został rozwiercony do równych pięciu litrów. Specjaliści dołożyli również wyczynowe turbiny, nowy intercooler i przeprogramowali komputer.  Moc auta wzrosła do 750 KM przy 6 400 obr./min, a moment obrotowy do 1 050 Nm przy 3 200 obr./min. Pozwala to rozpędzić 750 GTS do setki w 4,3 sek. Prędkość maksymalna auta to równe 300 km/h.

Aby przenieść tę potężną moc na asfalt, inżynierowie z firmy Gemballa, wyposażyli Cayenne w sportowe zawieszenie. Kierowca ma wpływ na jego twardość, a gdy zajdzie potrzeba może obniżyć auto nawet o 70 mm. Tornado zostało wyposażone również w lekkie 22-calowe felgi, na które nałożono wyczynowe opony w rozmiarze 335/25 Z22. By zatrzymać auto z przodu wykorzystano 6-tłoczkowe zaciski na tarczach o średnicy 42 cm, z tyłu zaś 4-tłoczkowe zaciski na tarczach o średnicy 38 cm.
Na zewnątrz załoga z Gemballi zamieniła auto, w pojazd, który może bez kłopotu występować w filmach S-F. Wewnątrz natomiast, zamontowano cztery miejsca siedzące, wymieniono wszystkie materiały wykończeniowe. Zmieniono również całą konsolę centralną.

Niemiecka firma informuje, że Tornado 750 GTS powstanie jedynie w 50 egzemplarzach. Za każdy z nich przyjdzie zapłacić około 400 tys. euro.

gemballa-tornado-gts-2

gemballa-tornado-gts-3

gemballa-tornado-gts-4

gemballa-tornado-gts-5

gemballa-tornado-gts-6

gemballa-tornado-gts-9

gemballa-tornado-gts-10

gemballa-tornado-gts-11

gemballa-tornado-gts-12

gemballa-tornado-gts-14