Maybach Exelero

Maybach Exelero to luksusowy supersamochód zaprojektowany i zbudowany przez niemieckiego producenta Maybach. Ekskluzywny samochód został zaprezentowany w Berlinie w 2005 roku. Maybach Exelero stworzono tylko w jednym egzemplarzu dla producenta opon Fulda, aby przetestować nowej generacji szerokie opony 315/25 ZR 23 na ultra-szybkim Motodromie w Nardo, gdzie osiągnięto prędkość maksymalną 351,45 km/h, największą jaką kiedykolwiek rozwinęła limuzyna na seryjnie produkowanych oponach. Certyfikat TÜV dopuszcza auto do ruchu drogowego. Exelero to następca prototypu Maybacha z lat 30. ubiegłego wieku. Nadwozie pojazdu zostało zaprojektowane przez włoską firmę Stola z Turynu na bazie modelu 57. Amerykański raper Bryan Williams kupił Maybach Exelero za 8 milionów dolarów.

Podstawowa 12-cylindrowa jednostka stosowana w limuzynach Maybacha z doładowaniem Biturbo zmodyfikowana przez specjalistów z Untertürkheim Mercedes Car Group. Po kilku usprawnieniach 12-cylindrowej jednostki Maybacha pojemność silnika zwiększono z 5,6 do 5,9 litra oraz zoptymalizowano zespół turbodoładowania.

Dane techniczne Maybach Exelero:
typ: V12 biturbo, 3 zawory na cylinder, benzynowy
pojemność: 5,9 dm³ (5908 cm³)
moc maksymalna: 700 KM [514 kW]
maksymalny moment obrotowy: 1020 Nm
prędkość maksymalna: 371,45 km/h[2]
przyspieszenie 0 – 100 km/h: 4,4 s
zużycie paliwa: ok. 50 l/100 km

Maybach Exelero video