Najmniejsze Audi – A1

Audi A1 – Wieczór dnia wczorajszego obfitował w prezentacje nowych samochodów, które swoja premierę będą miały na targach w Genewie. Jednym z nich jest Audi A1,

Stylistyka mierzącego 3,95 m długości 1,74 m szerokości i 1,42 metra wysokości, różni się niewiele od pokazanego w 2007 roku Metro Project Concept. Zmienił się rzecz jasna kształt grilla. Obecny, przypomina rozwiązanie stosowane u większych „braci”. Podobnie jak bezpośredniego konkurenta Mini, także A1 będzie można dogłębnie spersonalizować, tak wewnątrz jak i na zewnątrz.

W stosunku do MPC, także wnętrze pozostawiono bez większych zmian. Mimo miejskich wymiarów na pokładzie znajdziemy m.in. 10-głośnikowy zestaw Bose (465 W) oraz 20 GB dysk twardy, zintegrowany z 6,5-calowym ekranem systemu MMI. Za tylnymi fotelami czeka na nas 267 litrowy bagażnik, którego przestrzeń może zostać powiększona do 920l.

Lista jednostek napędowych obejmuje dwa benzynowe i dwa Diesle. Każdy zaopatrzony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa i system Start-Stop.
Benzyna:
– bazowy silnik 1.2 TFSI generuje moc 86 KM oraz 160 Nm momentu obrotowego, dostępnego pomiędzy 1500 – 3500 obr./min. Dzięki pięciostopniowej manualnej skrzyni, pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po upływie 12,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 179 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km, co przekłada się na emisję gazów równą 119 g/km. Waga gotowego do drogi pojazdu to 1045 kg.
– W momencie premiery, funkcję najmocniejszego „benzyniaka” będzie pełnił agregat TFSI o pojemności 1.4 litra. Motor dysponuje mocą 122 KM. Maksymalny moment obrotowy w liczbie 200 Nm osiągany jest w zakresie 1500 – 4000 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynią S Tronic trwa 9,1 s (9,2 sekundy z sześciobiegowym „manualem”), a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg po przekroczeniu 200 km/h. Według europejskiej normy, średnie zużycie to 5,1 l/100 km (5,4 z ręczną skrzynią).
Diesel:
– Słabsza odmiana jednostki 1.6 TDI produkuje 90 KM i 230 Nm momentu obrotowego w 1500 – 2500 obrotów na minutę. Zespolona z pięciostopniową ręczna skrzynią, pierwszą setkę osiąga po 12,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest identyczna z agregatem 1.2 TFSI. Średnie zużycie ON to 3,8 litra na 100 km. Producent chwali się, że emisja dwutlenku węgla wynosi jedynie 99 g/km.
– Mocniejsza wersja 1.6 TDI wytwarza 105 KM. Wynoszący 250 Nm moment obrotowy, jest do wykorzystania w przedziale 1500 – 2500 obrotów na minutę. Setka osiągana jest w dokładnie 10,8 sekundy. Prędkość graniczna po której dalsze przyspieszenie nie jest możliwe to 187 km/h. Zużycie oleju napędowego jest o 0,1 l/100 km większe od 90 Konnego motoru.
Niezależnie od rodzaju zasilania, napęd przekazywany jest na przednie koła. Standardowy system ESP zawiera elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.

Audi A1 możemy spodziewać się w salonach krótko po marcowej premierze. Podstawowy model będzie kosztował ok. 16,000€.

Prezentacja:


Źródło: Carscoop.blogspot.com, ZerCustoms.com

One comment

  1. Kolejny udany samochód w gamie „Władcy Pierścieni” 🙂 Porównując z Mini… dla mnie bez porównania. Wybieram Audi.

Comments are closed.