New Warsaw – oficjalna prezentacja modelu

5

29 sierpnia w Galerii Handlowej wrocławskiego Sky Tower odbyła się oficjalna prezentacja makiety modelu New Warsaw. Auto nawiązujące do kultowej Warszawy 223, można oglądać w Sky Tower do 17 września.

Model New Warsaw, prezentowany w skali 1:1, wykonano z włókna szklanego. Projekt został wyposażony w oryginalne detale, m.in. koła o rozmiarze 22 cali, reflektory w technologii LED, stalowy grill i końcówki wydechu.

Prawdziwy model New Warsaw jest budowany na bazie BMW M5. Nadwozie będzie wykonane ręcznie, z użyciem kevlaru i włókna węglowego. Samochód zostanie wyposażony w silnik o mocy ponad 600 koni mechanicznych oraz maksymalnie odciążony. Jego waga nie przekroczy 2000 kg. Obecnie wykonano 70 proc. pojazdu, a już wkrótce rozpoczną się pierwsze testy drogowe.

– Inicjatywą przewodnią projektu New Warsaw jest połączenie innowacyjności pojazdu na miarę XXI w. z retrodesignem charakterystycznym dla jej kultowej poprzedniczki. Samochód swoim wyglądem, wyposażeniem i wykonaniem przewyższy luksusowe marki aut z całego świata – mówi Michał Koziołek, twórca i projektant New Warsaw.

Samochód powstaje w ramach inicjatywy New Warsaw i firmy About-S. Zespół projektantów i konstruktorów modelu tworzą: Michał Koziołek, Michał Puchalski, Adam Mally, Łukasz Myszyński, Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny. W realizację ich pomysłu zaangażowały się polskie firmy, wspierając przedsięwzięcie reklamą, finansowo, w formie przekazanych części, a także poprzez pomoc przy wykonaniu poszczególnych elementów pojazdu. Sponsorem głównym New Warsaw jest Getin Bank.

New Warsaw (wersja Wratislavia) będzie kosztować około 1,5 mln zł.

3 komentarze

  1. Rewelacja, ale przy takich dużych felgach ten samochód będzie wyglądał jak czołg. BMW 5 też ma 22 calowe felgi? Z seryjnie dostępnych był chyba jeden model 21, a w większości to 19 i 20.

Comments are closed.