Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C we Frankfurcie – zobacz zdjęcia Alfy Romeo 4C w specjalnie na tę okazję przygotowanym lakierem “Fluid Metal”. Masa auta to około 850 kg, a maksymalna moc sięga 200 KM, zaś stosunek masy do mocy wynosi mniej niż 4 kg/KM. Alfa Romeo 4C bazuje na formule dwuosobowego modelu o nadwoziu coupé z napędem na tylne koła i montowanym centralnie silnikiem, przy długości około 4 metrów i rozstawie osi wynoszącym mniej niż 2,4 metra. W Alfie Romeo 4C Concept zastosowano technologie i materiały obecne już w modelu Alfa Romeo 8C Competizione – włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła – oraz technologie stosowane w modelach Alfa Romeo dostępnych obecnie w sprzedaży: benzynowy silnik 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, automatyczną nowoczesną skrzynię biegów „Alfa TCT” z podwójnym sprzęgłem suchym. Wprowadzenie modelu 4C do sprzedaży planowane jest na rok 2013. (więcej…)

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale – Podobnie jak publika, także jury „BMW Trofeo Group” doceniło magię Alfy Romeo. Laur trafił w ręce Clive’a Joy, właściciela modelu 33 Stradale z 1968 roku.

Jeden z osiemnastu egzemplarzy zasilany jest dwulitrowym, ośmiocylindrowym (4 cewki, 16 świec zapłonowych) motorem o mocy 234 KM/8800 obrotach na minutę (odcięcie przy 10,000 obr./min). Do przeniesienia napędu służy manualna, sześciobiegowa skrzynia firmy Colotti.
(więcej…)

Alfa Romeo 6C Bertone Coupe

Alfa Romeo 6C Bertone Coupe – Swoistym głosem ludu Concorso d’Eleganza Villa d’Este jest od dziesięcioleci Coppa d’Oro. Złoty Puchar przypadł czarnej Alfie Romeo 6C 2500 SS Bertone Coupe z 1942 roku.

Zaprojektowana przez Mario Revelli di Beaumont, 6C Bertone Coupe cechuje się chromowaną „paszczą” i powiększonym zbiornikiem paliwa.
(więcej…)

Alfa Romeo 8C Spider od Novitec

Alfa Romeo 8C Spider Novitec – Aby oddać zachwyt nad Alfą Romeo 8C Spider, można by napisać pean. Że pięknie jej z oczu patrzy, że miękną kolana, gdy dźwięk V-ósemki przeszywa wszystko i wszystkich dookoła.

Chcąc usprawnić jednostkę, nie ingerując w piękno nadwozia, powinniśmy zwrócić się do Novitec. Za sprawą mechanicznego kompresora (ciśnienie doładowania 0,37 Bar), niemieckie studio w magiczny sposób wyczarowuje dodatkowe 150 KM. Moc 600 KM/7300 obr./min i moment obrotowy w liczbie 588 Nm/5400 obr./min pozwala osiągnąć prędkość stu kilometrów na godzinę w 3,9 sekundy. Szybkość maksymalna to w tym przypadku 305 km/h.

Przepiękna karoseria osadzona jest na regulowanym zestawie coilover i eleganckich, trzyczęściowych obręczach NA3, otoczonych mieszanką Pirelli w rozmiarze 255/30/21 i 315/25/22.
(więcej…)

Zagato TZ3 Stradale

Zagato TZ3 Stradale – Wraz z ujawnieniem TZ3 Corsa, bazującej na 8C Competizione, urodziny Alfy Romeo nabrały wyjątkowego charakteru. Chcąc przedłużyć podniosłą atmosferę, nie zawahano się skorzystać z płyty podłogowej i silnika Dodge Vipera ACR. W jakim celu? Aby Zagato mogło zbudować TZ3 Stradale.

Przepiękną, karbonową karoserię (w klasycznym, wiśniowym kolorze) zwieńczoną tyłem w stylu Kamm-tail (od Wunibalda Kamma, niemieckiego specjalisty od aerodynamiki), naciągnięto na 600-konny silnik 8.4 V10 z sześciostopniową, manualną skrzynią i wyczynowo nastrojone zawieszenie.

Zagato TZ3 Stradale powstanie w dziewięciu egzemplarzach. Pierwszy poleciał już do Stanów Zjednoczonych, drugi odbędzie podróż do Japonii, a trzeci pozostanie w Europie.
(więcej…)