Citroen Lacoste Concept

Citroen Lacoste Concept – Citroen jest zwierzęciem targowym. Co pół roku pokazuje model, o którym mówi się przez kolejne miesiące i tak do następnej premiery. Od drugiego października obowiązującym tematem będzie Lacoste Concept.

Zbliżony wymiarami do C1 (3,45m, 1,80m, 1,52m), Lacoste powstał we współpracy z francuską firmą odzieżową. Dlatego też felgi mają kształt piłeczki golfowej, a tapicerka foteli (bawełna) jak żywo przypomina fakturę i kolor firmowej koszulki polo. Golfowy charakter podkreśla również składana przednia szyba i miękki dach.

Francuski meleks zasilany jest trzycylindrowym, benzynowym motorem.
(więcej…)

Citroen DS4

Citroen DS4 – Tradycyjnie dla francuskich marek, Paris Motor Show oznacza wytężoną pracę, nie tylko w pokazywaniu samochodów po faceliftingu, ale i całkiem nowych konstrukcji.

Citroen DS4, bo o nim będzie teraz mowa, jest pięciodrzwiowym crossoverem, bazującym na odświeżonej C-Czwórce (wymiary: 4,27 długości, 1,81 szerokości, 1,53 wysokości). Zadanie postawione przed kabiną jest jasne: ugościć pięciu pasażerów oraz 370 litrowy bagaż, w warunkach znanych do tej pory z samochodów wyższych klas. Na listach wyposażenia znajdziemy niby pięć kolorów skóry (w tym dwa dwukolorowe) oraz panoramiczną przednią szybę, jednak czy to wystarczy?

W momencie debiutu sprzedażowego (2011 rok), gama jednostek napędowych obejmie trzy benzynowe: wolnossące 1.6 VTI 120 KM oraz turbodoładowane 1.6 THP w wariancie 155 i 200-konnym. Zwolennikom Diesli będą musiały wystarczyć dwa agregaty: 1.6 HDI generujący 110 KM (system Stop/Start i rekuperacji energii z hamowania) lub większy, dwulitrowy o mocy 160 KM.
Do przeniesienia napędu użyte zostaną manualne bądź zrobotyzowane skrzynie EGS (Electronic Gearbox System) o sześciu przełożeniach.
(więcej…)

Citroen DS3 Racing

Citroen DS3 Racing – Prawie pół roku musieliśmy czekać na oficjalne wieści w sprawie limitowanej edycji DS3 – Racing. Być może czas ten potrzebny był na wzmocnienie silnika THP. Obecnie, motor dysponuje 207 końmi mechanicznymi.

Przygotowaną przez Citroen Racing, wyścigową odmianę DS3, rozpoznamy po czarnym (+ pomarańczowy dach) Obsidian lub białym (+ szary dach) lakierem Polar. Nie zabraknie również karbonowego zderzaka, dyfuzora oraz obramowań nadkoli. Patrząc na profil obniżonego o 15 mm auta, w mig odkryjemy wielkie 18-calowe felgi i czterotłoczkowe, czerwone zaciski hamulcowe.

Wewnątrz poczujemy się równie sportowo. Głębokie, kubełkowe fotele harmonizują z dekoracyjnymi listwami z motywem włókna węglowego.

Przechodząc ku najważniejszej rzeczy… Benzynowy, turbodoładowany agregat 1.6 THP odznacza się maksymalnym momentem obrotowym 275 Nm. Dzięki niemu przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,5 sekundy. Według zapewnień Citroena, pierwszy kilometr pokonamy po 26,5 sekundy. Prędkość graniczna po przekroczeniu której dalsze przyspieszenie nie będzie możliwe to 235 km/h.

Na brytyjskie drogi wyjedzie tysiąc egzemplarzy Citroena DS3 Racing, każdy kosztujący co najmniej 23,100 funtów.
(więcej…)

Citroen Survolt na Le Mans Classic

Citroen Survolt na Le Mans – W trakcie odbywającego się w poprzedni weekend wyścigu Le Mans Classic, pośród setek przecudownych wozów, można było dostrzec Citroena Survolt Concept w parze z GTbyCitroen.

Pilotowany przez Vaninę Ickx, córkę Jacky’ego, Survolt zasilany jest dwoma elektrycznymi motorami o łącznej mocy 300 KM. Elektryki czerpią energię z zestawu litowo-jonowych baterii. Dzięki nim teoretyczny zasięg to około 200 kilometrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa mniej niż pięć sekund, a prędkość maksymalna osiąga wartość 260 km/h.
(więcej…)