Range Rover 2011MY

Facelifting Range Rovera – Land Rover zdecydował się po raz kolejny odmłodzić swój sztandarowy produkt jakim jest Range Rover. Poza delikatnymi zmianami wyglądu, w ofercie pojawi się nowa jednostka napędowa.

Zestaw Exterior Design Pack, bo to on jest sprawcą całego zamieszania, obejmuje przeprojektowane zderzaki, atrapę chłodnicy, lampy przeciwmgielne, boczne wloty powietrza, progi oraz końcówki układu wydechowego. Poza tym udoskonalono układ hamulcowy. Od teraz, samochód zatrzymuje się za pomocą 380 mm tarcz z przodu i 365 mm „talerzy” na tylnej osi.

Podobnie jak poprzednik, także edycja 2011MY dostępna będzie jako Autobiography Black 40th Anniversary. Czarny lakier Barolo Black kontrastuje z chromowanymi dodatkami oraz 20-calowymi felgami. Dwukolorowe wnętrze wykończono najwyższej jakości drewnem.

Pod maskę trafią dwa motory. Mechanicznie doładowany benzyniak 5.0 V8 o mocy 510 lub całkowicie nowy diesel V8 o pojemności 4.4 litra. Podwójnie turbodoładowany agregat dysponuje mocą 313 KM/4000 obr./min oraz 700 Nm momentu obrotowego, uzyskiwanego w przedziale 1500 – 3000 obrotów na minutę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Producent twierdzi, że średnie (teoretyczne) zużycie oleju napędowego nie przekroczy 9,4 litra na 100 km. Tym samym, zasięg 97-litrowego zbiornika paliwa wystarczy na pokonanie 1031 kilometrów. Stały napęd na cztery koła (+ rozbudowany system terenowy w ramach Terrain Response), przekazywany jest za pomocą ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni 8HP70 firmy ZF.


Wideo:

[Źródło: Auto-Blog.pl, Auto-Blog.pl]