Renault Clio R.S. 18

Renault Clio R.S. 18 – edycja specjalna sportowego Clio od Renault Sport. Tak samo będzie się nazywał nowy bolid, którym francuski zespół wystartuje w nadchodzącym sezonie Formuły 1.

Specjalna edycja bazuje na najbardziej sportowej wersji Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy. Pod maską pracuje silnik 1.6 turbo o mocy 220 KM. Zawieszenie Trophy jest obniżone i utwardzone. Renault Clio R.S. 18 ma ponadto bardziej bezpośredni układ kierowniczy i sportowy wydech produkcji firmy Akrapovic. Przyspieszenie do setki trwa 6,6 s.

 

Pod maską sportowej wersji Renault Clio RS pracował tradycyjnie  silnik 2.0 16V, którego maksymalna moc, jaką ten motor jest w stanie wygenerować, wyniesie 200 KM przy 7 100 obr./min, natomiast moment obrotowy swoje maksimum, wynoszące 215 Nm, osiągnie przy 5 400 obr./min. Stosunek mocy do masy wynosi 166 KM/t, co pozwala na więcej niż standardowe osiągi od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w zaledwie 7 sekund. Prędkość maksymalna nowego Renault Clio RS to aż 227 km/h. Pomimo sporej mocy, Renault Clio RS oferuje całkiem przyzwoite średnie zużycie paliwa, na poziomie 8,2 l/100km oraz emisję CO2 wynoszącą 195 g/km.

Dostępne będą dwa warianty podwozia – standardowe w Clio RS lub odchudzone o 36 kg, z usztywnionym zawieszeniem, w Clio RS Cup. Wszystkie wersje sportowye otrzymają taki sam pakiet aerodynamiczny, składający się m.in. z dodatkowych wlotów powietrza w przeprojektowanym zderzaku przednim oraz tylnego dyfuzora i przedniego spoilera, które zapewnią większy docisk aerodynamiczny przy wyższych prędkościach.

O skuteczność hamowania zadbają duże tarcze z zaciskami Brembo oraz szerokie opony nałożone na 17-calowe felgi z lekkich stopów. Lepsze prowadzenie w zakrętach osiągnięto poszerzając rozstaw kół o 48 mm z przodu oraz o 50 mm z tyłu, a stabilność przy dużych prędkościach zapewni o 10 mm większa odległość między osiami.

Jeśli chodzi o wygląd zadbano o to aby auto różniło się od seryjnego. O tym, że nie jest to zwykłe Clio, przekonują nas liczne emblematy RenaultSport, znajdujące się wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu. Za dopłatą wnętrze wyposażyć można w kubełkowe fotele Recaro, natomiast w standardzie do wyboru są trzy schematy wzorów tapicerki z kontrastowymi przeszyciami, aluminiowe nakładki na pedały oraz logo RS na tarczach zegarów, progach oraz przednich siedzeniach.

One comment

  1. Własne galerie Renault Clio

    Jesteś fanem Renault? Poszukaj, zaproś swoich znajomych albo znajdź nowych.
    Do dyspozycji masz czat, blog, forum, albumy na Twoje zdjęcia, video i muzykę!
    Jeżeli jesteś organizatorem zlotu lub innej imprezy związanej z Renault koniecznie powiadom o tym innych w Wydarzeniach!

Comments are closed.