Skoda Octavia vRS

2014-Skoda-Octavia-RS-78[2]

Nowa Octavia RS właśnie wchodzi na rynek i jest mocna jak nigdy wcześniej – oferuje aż 220 KM. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 przyspiesza do setki w 6,8 sekundy oraz jest w stanie rozpędzić się do 248 km/h. Seryjną skrzynią jest sześciobiegowa przekładnia manualna (w opcji dwusprzęgłowy automat DSG – cena 8 000 zł), tak samo jak montowany standardowo system Start-Stop z odzyskiwaniem energii z hamowania.

Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu. W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy, konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.

Dostępna też jest wersja wyposażona w wysokoprężny silnik 2.0 TDI który dostarcza 184 KM (135 kW). Pierwsza setka pojawia się na liczniku w 8,1 s, a maksymalna szybkość to 232 km/h. Model RS dostępny też będzie w wesji Combi.

W Polsce ceny Octavii RS zaczynają się od 104 100 zł.