Top Gear: Ferrari FXX

Top Gear: Ferrari FXX – Dario Benuzzi – kierowca testowy  Ferrrari jeździ po torze testowym. Ferrari FXX powstało w 2005 roku na bazie modelu Enzo w zaledwie kilku egzemplarzach i jego cechą charakterystyczną było to, że aby się nim przejechać, trzeba było zapłacić 1,5 mln euro. Model FXX był przeznaczony wyłącznie dla tych, którzy mieli już w garażu samochody tej marki i chcieli uczestniczyć w specjalnym, trwającym rok programie testowym wyczynowego Ferrari. Na ich potrzeby moc centralnie umieszczonego 12-cylindrowego silnika podniesiono do 800 KM, a Enzo zostało odchudzone, wzmocnione konstrukcyjnie i wyposażono je w pakiet, który miał poprawić jego właściwości aerodynamiczne. Najnowsza generacja FXX będzie jeszcze mocniejsza – moc silnika 6,3 wzrośnie do 860 KM i osiągana będzie przy 9500 obr./min. Do tego auto poddano drobnym retuszom stylistycznym (nowy kształt spojlerów i kolorystyka). Teraz FXX Evoluzione będzie jeździć na specjalnych oponach Bridgestone, a za zatrzymanie bolidu odpowiedzialny będzie najnowocześniejszy ceramiczny układ hamulcowy.