Alfa Romeo Filmy Marki

Alfa Romeo Mi.To

alfa-romeo-mi-to.jpg

Alfa Romeo Mi.To – najmniejszy model sportowego samochodu w ofercie Alfy Romeo produkowany od 2008 roku. Alfa Romeo Mi.To po raz pierwszy zaprezentowana została kilka dni po zakończeniu salonu genewskiego w marcu 2008 roku. Produkowana jest w zakładzie Fiata w dzielnicy Turynu – Mirafiori. Plany produkcji na 2008 rok sięgają 40 tys. sztuk. Planowany docelowy poziom produkcji to 80 tys. sztuk rocznie. Sprzedaż rozpocznie się w lipcu 2008 roku. Alfa Romeo Mi.To ma być konkurentem takich aut jak Audi A3, BMW Serii 1 oraz MINI Cooper.

Nazwa Mi.To nawiązuje do dwóch włoskich miast: Mediolanu (po włosku Milano), gdzie auto zostało zaprojektowane i Turynu (po włosku Torino), gdzie jest produkowane. Mito także oznacza po włosku “baśń”.

Auto wyróżnia typowa dla marki stylistyka. Przednia część nadwozia inspirowana była modelem 8C Competizione. Widać to zwłaszcza w profilu maski silnika, atrapie, przednim zderzaku i kształcie reflektorów. Uwagę zwraca brak ramy okalającej szybę w drzwiach bocznych oraz zgrabny tył ze spoilerem i okrągłymi światłami wykonanymi w technologii diodowej.

Zobacz również:  Citroen Metropolis Concept

alfa-romeo-mi-to-2.jpg

W modelu zastosowano kilka nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych. Jest to m.in. po raz pierwszy zastosowana w samochodzie Alfa Romeo przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem DDCT, czy urządzenie sterownicze o nazwie DNA współpracujące z układem napędowym, hamulcami, sprzęgłem, zawieszeniem i skrzynią biegów. Pozwala ono na uzyskanie trzech różnych trybów zachowania się samochodu na podstawie stylu jazdy, najbardziej odpowiedniego do sytuacji lub dostosowanego do potrzeb użytkownika. Są to tryby: super sportowy (Dynamic), miejski (Normal), oraz tryb zachowujący maksymalny poziom bezpieczeństwa w warunkach utrudnionej przyczepności (All-weather).

alfa-romeo-mi-to-3.jpg

W standardowym wyposażeniu modelu Mi.To znajdą się m.in. system stabilizacji VDC, siedem poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, a także aktywny układ kierowniczy DST.

Silniki:

1,4 dm³ (95 KM)
1,4 dm³ turbo (155 KM)
1,6 dm³ diesel (120 KM)

Alfa Romeo Mi. To film video:

Oceń ten artykuł
Zobacz również:  Porsche Cayenne Diesel Techart Tuning

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły