kwiecień 26, 2024
Artykuły

Jakich awarii aut nie opłaca się naprawiać i jakie zamienne działania warto podjąć?

Wypadek, upływ czasu, wady konstrukcyjne – uszkodzenia oraz awarie w samochodzie mają różne przyczyny, ale sprowadzają się do jednego pytania: czy naprawa wciąż się opłaca? Kiedy warto zdecydować się na odstawienie auta do serwisu, a kiedy należy pogodzić się z koniecznością zakupu nowego pojazdu?

Czy starych samochodów nie opłaca się naprawiać?

Na pozór wydaje się, że starsze auta są znacznie bardziej kłopotliwe w serwisowaniu, natomiast nowsze modele opłaca się naprawiać praktycznie w każdej sytuacji. Nie jest to do końca prawda, gdyż w przypadku starszych samochodów znacznie łatwiej znaleźć części zamienne w niewygórowanych cenach. Oczywiście, gdy koszt wymiany przekracza wartość auta, najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt ze skupem samochodów. Z kolei duże zapotrzebowanie na podzespoły do nowych pojazdów sprawia, że w niektórych przypadkach bardziej opłacalna jest sprzedaż samochodu na części. Wszystko zależy od rodzaju uszkodzenia, dlatego należy przybliżyć rodzaje awarii, które zmuszają właściciela do poważnego namysłu nad przyszłością auta.

Których uszkodzeń zwykle nie opłaca się naprawiać?

Dziura w tłoku – naprawa tego uszkodzenia to koszt sięgający nawet dwunastu tysięcy złotych, gdyż należy zadbać nie tylko o wymianę samego cylindra, ale również naprawę innych części, które zostały uszkodzone w toku użytkowania dziurawego tłoku. Czasami cała jednostka napędowa nie nadaje się do remontu ze względu na jednoczesne uszkodzenie głowicy oraz bloku silnika.

Pęknięta głowica – przegrzanie, wypadek lub wada konstrukcyjna może nas kosztować około trzech tysięcy złotych w przypadku większych silników oraz drogich części zamiennych.

Uszkodzenie bloku silnika – w tym wypadku mowa o poważnym remoncie, który może się skończyć wydatkiem nawet piętnastu tysięcy złotych. W przypadku starszych, wysłużonych aut nawet połowa tej kwoty często przekracza wartość samochodu i należy się zastanowić nad zamontowaniem używanej jednostki napędowej lub sprzedaży auta.

Stłuczka lub wypadek – nawet stosunkowo niegroźna kolizja na drodze może zaowocować rachunkiem na kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Remont i użytkowanie auta powypadkowego jest kłopotliwe ze względu na konieczność dokładnego sprawdzenia pojazdu w związku z uszkodzeniami, które mogą się ujawnić dopiero po pewnym czasie. Nawet wykorzystanie używanych, a zatem tańszych części nie gwarantuje, że koszt naprawy będzie akceptowalny.

Zalanie i uszkodzenie instalacji elektrycznej – woda stanowi największe zagrożenie dla samochodów. Chociaż karoseria jest tak zaprojektowana, aby wilgoć nie stanowiła problemu dla sterowników oraz przewodów, z czasem dochodzi do zaśniedzenia styków, pękania izolacji lub gromadzenia się wody w nieprzewidzianych do tego miejscach. Zwarcie lub uszkodzenie tego typu może nas kosztować od kilkuset do sześciu tysięcy złotych – w zależności od skali uszkodzeń.

Co zrobić, jeżeli naprawa nie wchodzi w grę?

Skup aut za gotówkę w Warszawie oferuje zakup uszkodzonych, powypadkowych lub starych pojazdów niezależnie od ich stanu. Wycena oraz odbiór samochodu odbywa się na koszt firmy, dzięki czemu właściciel samochodu nie musi zajmować się dostarczeniem niesprawnego auta do placówki firmy. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest sprawna obsługa dokumentów podczas sprzedaży, dlatego zdecydowanie warto rozważyć tę opcję i zakup nowego pojazdu w zamian za kosztowne naprawy.

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły