Melkus RS 2000

Melkus RS 2000 – powrót legendy. Sportowy Melkus RS1000 był marzeniem nie jednego mieszkańca NRD. Sportowe coupe z unoszonymi drzwiami i 1-litrowym silnikiem Wartburga doczekało się nowoczesnej wersji. Jest nią Melkus RS2000, który ma pod maską 270-konny silnik i kosztuje… 460 tysięcy złotych!

Melkus RS 1000 miał centralnie umieszczony silnik Wartburga oraz unoszone drzwi. Trzycylindrowy motor o pojemności litra i mocy 90 KM był w stanie rozpędzić auto do 175 km/h. Do 1979 roku wyprodukowano 101 Melkusów.

Melkus RS2000 waży tylko 950 kilogramów. Auto wyposażono w 1,8-litrowy silnik Toyoty. Jednostka stosowania również przez Lotusa rozwija 270 KM przy 7800 obr./min. Dzięki czemu lekki Melkus rozpędza się do „setki” w niecałe 5 sekund i osiąga 250 km/h. Roczna produkcja pojazdu została oczywiście ograniczona do 25 sztuk.

Melkus RS 2000

Melkus RS 1000