Pozostałe odznaczenia – Jak wspominałem, Honorowa Lista Concorso d’Eleganza Villa d’Este nie składa się z trzech samochodów na krzyż. To kilkadziesiąt przepięknych samochodów, reprezentujących większość klas, stylów i okresów w dziejach motoryzacji.
Aktualności
Lamborghini Miura S – Oprócz trzech nagród głównych, w konkursie przyznano kilkanaście innych statuetek, z czego Lamborghini Miura S, Konstantina Ioannidisa, otrzymała Wyróżnienie w Klasie F „Narodziny Supersamochodu”.
Ford GT40 – Samochodem, którego wygląd okazał się najbardziej ekscytujący, jest Ford GT40 Mk II z 1965 roku. W imieniu wozu, nagrodę „Trofeo Auto&Design” odebrał Claude Nahum.
Alfa Romeo 33 Stradale – Podobnie jak publika, także jury „BMW Trofeo Group” doceniło magię Alfy Romeo. Laur trafił w ręce Clive’a Joy, właściciela modelu 33 Stradale z 1968 roku. Jeden z osiemnastu egzemplarzy zasilany jest dwulitrowym, ośmiocylindrowym (4 cewki, 16 świec zapłonowych) motorem o mocy 234 KM/8800 obrotach na minutę (odcięcie przy 10,000
Alfa Romeo 6C Bertone Coupe – Swoistym głosem ludu Concorso d’Eleganza Villa d’Este jest od dziesięcioleci Coppa d’Oro. Złoty Puchar przypadł czarnej Alfie Romeo 6C 2500 SS Bertone Coupe z 1942 roku. Zaprojektowana przez Mario Revelli di Beaumont, 6C Bertone Coupe cechuje się chromowaną „paszczą” i powiększonym zbiornikiem paliwa.
Ferrari P4/5 Competizione – Zaliczywszy maleńką wpadkę (tłumaczę ją deszczem) podczas honorowego przejazdu, Ferrari P4/5 Competizione szykowane jest na 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring.
Audi Quattro Concept – Lekko zapomniany, co ja piszę! Audi Quattro Concept, jak drzazga, siedzi w naszych sercach i tylko czeka na odpowiedni moment, aby podbić nas swymi 408 końmi, krzesanymi z 2.5-litrowej, pięciocylindrowej jednostki.
Mercedes Shooting Break Concept – Nie mogąc zdecydować, który z superbolidów (V12 Zagato, Superamerica 45) zasługuje na palmę pierwszeństwa, postanowiłem, że paradę okazów z Cernobbio rozpocznie Mercedes Shooting Break (właśc. Brake) Concept. Czterodrzwiowe kombi o stylu coupe na karku ma już roczek, ale i tak prezentuje się wybornie. Szkoda, że to nadal wizja przyszłości.
Cadillac Escalade FAB Design – Wokół Cadillaca Escalade narosło już tyle stereotypów, że jeszcze jeden nie jest mu w stanie zaszkodzić. Stereotyp ten brzmi: „Każdy tuning wielkiego Caddiego kończy się katastrofą”. FAB Design, ten od upiornych Mercedesów, chcąc uszczęśliwić klienta, przygotował oryginalnie wyglądające monstrum. Okrągłe reflektory, okrągłe lampy
Endora SC-1 – Klasyka nadal w modzie. Endora-Cars z bawarskiego Karlshuld przedstawiła komputerową wizję samochodu, SC-1, bazującego na podzespołach Vette. Przypominająca najlepsze samochody lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku, karoseria ma cechować się najnowszymi zdobyczami mototechniki (ultralekkie spojlery, reflektory wykonane w technologii