kwiecień 24, 2024

Covini C6W – Podwójne, skrętne osie zdają egzamin w samochodach ciężarowych. Ale czy w osobówkach, a tym bardziej bolidach? Włoskie Covini Engineering od lat stara się o tym przekonać lecz bezskutecznie.

Oryginalnie wyglądające coupe C6W (powłoka to połączenie włókna szklanego z węglowym) osadzone jest na stalowej ramie rurowej z niezależnym zawieszeniem przednich i tylnych kół. Jeśli mowa już o kołach, to w ich rozmiarze kryje się ciekawostka: cztery frontowe mają średnicę 15” (+ opony 205/45), tylne zaś dwudziestu cali (+ 345/25).

Napędzający tylną oś, ośmiocylindrowy motor produkuje moc 434 KM/6400 obr./min oraz moment obrotowy w liczbie 470 Nm, uzyskiwany przy 2700 obrotach na minutę. 1150-kilogramowy pojazd jest w stanie mknąć maksymalnie z prędkością 300 km/h.

[nggallery id=1993]
[Źródło i Fotografie: GTSpirit.com]

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły