Nowa Honda NSX na torze wyścigowym filmy i zdjęcia
Nowa Honda NSX na torze wyścigowym film i zdjęcia. Najnowszy supersamochód Honda NSX napędza hybrydowy silnik turbodoładowany V6 o pojemności 3,5 litra i 2 elektryczne o łącznej mocy 581 KM, pozwala to osiągnąć 100 km/h w czasie 3,2 s i rozpędzić superauto do 305 km/h. Zobacz film, zdjęcia i więcej informacji.
Nowa Honda NSX ma silnik zamontowany jest centralnie za fotelami kierowcy i pasażera. Silnik ten wyposażony został w system zmiennych faz rozrządu – VTEC. Wspomagany jest dodatkowo przez trzy silniki elektryczne, które napędzają przednią (2 silniki) i tylną (1 silnik) oś pojazdu o łącznej mocy 74 KM. Łącznie moc pojazdu wynosi 581 KM, a moment obrotowy 646 Nm. Moc przenoszona jest na koła za pomocą 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów wyposażonej w podwójne sprzęgło. Wszystkie jednostki napędowe wyposażone zostały także w system wspomagający hamowanie.
Honda NSX wyposażona została w system Integrated Dynamic System, który umożliwia całkowitą zmianę charakterystyki samochodu (zmienia się reakcja na gaz, praca zawieszenia, układu kierowniczego, skrzyni biegów). Dostępne tryby to Quiet, Sport, Sport+ and Track. W trybie Quiet samochód napędzany jest wyłącznie przez silniki elektryczne.
Stylizację Hondy NSX opracowało Acura Design Studio. Nadwozie pojazdu wykonane zostało z aluminium na ramie przestrzennej. Wersja amerykańska to Acura NSX a wersja europejska Honda NSX kosztuje około 750 tysięcy złotych.
Nowa Honda NSX
Chris Harris Vs Honda NSX – Top Gear: Series 23 – BBC video
Honda NSX zdjęcia
” order_by=”imagedate” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]Ambasador Hondy Claude Sage odebrał pierwszy egzemplarz Hondy NSX w wersji europejskiej. Kluczyki do auta w kolorze czerwonym wręczył Claude’owi Taku Kasahara, prezes oddziału Honda Motor Europe France. Uroczystość odbyła się w Monako.
Pan Sage jest założycielem i byłym dyrektorem generalnym firmy Honda Switzerland oraz członkiem klubu Honda NSX & Sportscar Club. Claude może sie także poszczycić bogatym doświadczeniem związanym z ewolucją tego kultowego samochodu sportowego.
Claude rozpoczął swoją przygodę z projektem NSX w 1984 roku od stworzenia modelu HP-X (Honda Pininfarina eXperimental). Prototyp powstał w ramach współpracy Hondy i włoskiej firmy projektowej Pininfarina. Pod maską samochodu pracował silnik Honda V6 przeniesiony z bolidu Formuły 2. Claude pełnił rolę kierowcy testowego w Turynie i w Tochigi w Japonii, po czym projekt przybrał nazwę New Sports eXperimental, co oznaczało rozpoczęcie prac na pierwszą generacją modelu NSX. Działania mające na celu stworzenie samochodu produkcyjnego rozpoczęły się w 1989 roku, przy czym w nowym projekcie Claude zachował rolę kierowcy testowego.
W 1993 roku, prototyp NSX, którym jeździł Claude, posłużył jako baza do opracowania modelu NSX przeznaczonego do wyścigu Le Mans. W tym samym roku został on poproszony o przejęcie roli managera tego samochodu podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Podczas odbierania kluczyków do nowego NSX-a, Pan Sage powiedział: „Nowy NSX jest nowoczesnym samochodem sportowym, powstałym z połączenia zaawansowanych rozwiązań technicznych z japońską tradycją, w związku z czym podąża tą samą drogą, co pierwszy NSX.”
Honda NSX Concept
Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano drugą już wersję konceptu, zapowiadającego następcę legendarnej Hondy NSX.
Według informacji podanych przez producenta, nowa Honda NSX będzie napędzana przez silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem umieszczony centralnie. Napęd ma być przenoszony na cztery koła poprzez układ Sport Hybrid SH-AWD. Prawdopodobnie benzynowy motor będzie wspomagany przez dwa silniki elektryczne (na przedniej i tylnej osi). Nowy NSX Concept trafi także na stoisko Hondy na salonie samochodowym w Genewie.
[nggallery id=2083]