Kieszonkowa rakieta – Volkswagen Polo GTI

Vw Polo GTI – W 1986 roku (jak ten czas leci) światło dzienne ujrzało Polo G40 Coupe – najbardziej zwariowane w rodzinie. Po dwudziestu czterech latach na wybiegu w Genewie debiutuje Polo Mk5 GTI – równie niesforne.

Podobnie jak siostrzaną Ibizę Cupra, także Polo GTI zasila benzynowa jednostka TSI o pojemności 1.4 litra. Dzięki podwójnemu doładowaniu (kompresor do 3000 obr./min + turbo powyżej tej wartości), silnik generuje moc 180 KM przy 6200 obr./min. Wynoszący 250 Nm maksymalny moment obrotowy, dostępny jest od 2000 obrotów na minutę. Ważące 1184 kilogramy GTI, zbiera się do pierwszej setki w ciągu 6,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 228 km/h. Napęd na przednią oś transferowany jest za pomocą siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni DSG.