Porsche 911 GT3 RS 4.0
Porsche 911 GT3 RS 4.0 – Już wkrótce drzwi historii zatrzasną się za Porsche 997. Abyśmy godnie zapamiętali tę serię, Porsche powołało do życia ekstremalne GT3 RS 4.0.
Biały Porszak z opcjonalnymi okleinami „RS 4.0” wyróżnia się karbonowym zderzakiem z dodatkowymi skrzydełkami (wygląd oderwanej, gumowej uszczelki), umieszczonymi po bokach. Dzięki nim oraz większemu spojlerowi na klapie silnika, przy wyższych prędkościach RS 4.0 dociskane jest do podłoża z dodatkową siłą 190 kg. Jeśli już oddajemy hołd tyłowi, to warto zwrócić uwagę na dwa, centralnie umieszczone wyloty, sportowego układu wydechowego.
Surowe wnętrze zawiera tylko to, co naprawdę przyda się podczas torowych hulanek. Leciutkie fotele, Alcantara na kierownicy, duża półeczka w miejscu nawigacji satelitarnej oraz specjalnie wyważone dywaniki podłogowe. Pomiar wagi nie powala na kolana, ale i tak jest nieźle: 1360 kilogramów i to z pełnym zbiornikiem paliwa.
Pora obudzić czterolitrowe, wolnossące monstrum ze snu. Dzięki prawej ręce (6-biegowa, manualna skrzynia o odpowiednio dobranych przełożeniach), prawa stopa może odpowiednio operować mocą 500 KM/8250 obr./min i 460 Nm momentu obrotowego, uzyskiwanymi przy 5750 obr./min. Jeśli bardzo się postaracie, pierwszą setkę osiągniecie po 3,9 s, drugą zaś po niecałych 12 sekundach. Porsche chwali się również innym wynikiem czasowym: 7:27. Tyle miała zająć podróż po Północnej Pętli toru Nurburgring.
Gdy lipcowym skwarem zajdziemy do niemieckiego dilera, ujrzymy jeden z 600 egzemplarzy Porsche 911 GT3 RS 4.0. Zapytany o cenę, elegancki jegomość odpowie: „178,596€, zapakować?”.
[nggallery id=1773]
Wideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RXHNJGf3A5k[/youtube]
[Źródło: Carscoop.blogspot.com]
Życzę wszystkim udanego, trzydniowego wywczasu. Odpoczywać, odpoczywać i jeszcze raz odpoczywać 🙂