Porsche 918 Spyder – hybrydowe sportowe cabrio
Porsche 918 Spyder – hybrydowe sportowe cabrio – Długie miesiące tygodnie i dni z utęsknieniem wypatrywaliśmy drugiego dnia marca. Miesiąca w którym oficjalnie rozpoczyna się europejski sezon targowy. To właśnie w siedmiu halach Palexpo, na 80,000 m2, zgromadzono wszystkich liczących się producentów branży motoryzacyjnej. Jednym z nich jest bez wątpienia Porsche. W tym roku możemy podziwiać m.in. koncepcyjny model 918 Spyder.
Ogólne wymiary 918 Spyder są zbliżone do Boxstera. Jednak stylistyka prototypu znacząco odbiega od tego co możemy obserwować na ulicach. Mimo intrygującego wyglądu, to nie on szokuje. Szokuje niestety co innego.
Do napędu służy benzynowa jednostka V8 o pojemności 3.4 litra. Silnik generuje moc 500 KM. Dodatkowe 218 Koni dostarczają dwa elektryczne motory, zainstalowane na tylnej osi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h. Napęd na cztery koła, transferowany jest za pomocą siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni PDK. Waga gotowego do drogi pojazdu to 1490 kg. Według założeń firmy, średnie zużycie paliwa ma wynosić trzy litry na 100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla równą 70 g/km. Prowadząc 918 Spyder kierowca za pomocą przycisku na kierownicy, może zdecydować o trybie jazdy (E-Drive, Sport Hybrid oraz Race Hybrid). W pełni elektryczna funkcja samochodu, pozwala pokonać dystans 25 km. Sport Hybrid natomiast jest połączeniem obu źródeł zasilania. Najbardziej ekstremalny Race Hybrid, gwarantuje największe doznania z jazdy. Ponadto istnieje możliwość wygenerowania dodatkowej energii, poprzez funkcję E-Boost (zależna od stanu naładowania baterii). Producent chwali się, że 918 Spyder jest w stanie poprawić rekord Północnej Pętli toru Nordschleife dla Carrery GT. Odważne stwierdzenie… Porsche 918 Spyder – hybrydowe sportowe cabrio
Porsche 918 Spyder – hybrydowe sportowe cabrio
Jeden komentarz
Komentarz są wyłączone.