Porsche Panamera Mistrale

Porsche Panamera Mistrale

Porsche Panamera Mistrale – niemiecka firma tuningowa Gemballa zaprezentowała model Mistrale, czyli stuningowany najnowszy model Porsche Panamera. Całkiem nowy jest przedni zderzak ze zintegrowaną listwą spoilera z włókna węglowego. Zamontowano duże wloty powietrza, a dodatkowe otwory znajdujące się na masce sugerują poważne zmiany w jednostce napędowej i mają służyć lepszemu chłodzeniu silnika. Więcej powietrza będzie tu również chłodzić hamulce. Modyfikacje tylnej części przywodzą na myśl klasyczne Porsche 911. Zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem ma miejsce dla dwóch podwójnych końcówek wydechu, a karbonowy element na tylnej klapie dodaje sportowego charakteru. Tu również znalazły się dodatkowe wyloty kanałów powietrznych. Oczywiście wiadomo jak w aucie ważne są felgi, które nadają autu charakter – tutaj trafiły potężne 22-calowe felgi w kolorze czarnym.

Porsche Panamera może być wyposażona w silniki stosowane w terenowym Cayenne: 4.8 V8 w dwóch wersjach o mocy 400 KM i 500 KM (z doładowaniem). W późniejszym okresie planowany jest także mniejszy silnik 3.6 V6. Planowana jest także wersja hybrydowa Panamery. Podobnie, jak w modelu Cayenne, silniki umieszczone są z przodu, napęd natomiast przekazywany jest na tylną oś lub na cztery koła.

Porsche Panamera – pierwsza limuzyna marki Porsche, która powstała w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami, tzw. „czterodrzwiowymi coupe”. Samochód wiąże się z powstałym pod koniec lat osiemdziesiątych projektem 989, który był w istocie czterodrzwiową odmianą stylistyki modelu 911. Panamera weszła na rynek w 2009 roku jako konkurencja dla takich aut jak: Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, czy będących również w fazie prototypowej innych tego typu samochodów (studyjne wersje luksusowych, czterodrzwiowych samochodów sportowych takich jak Aston Martin Rapide, Lamborghini Estoque, czy BMW Concept CS .  Produkcja samochodu odbywa się w Lipsku, silniki budowane są natomiast w Stuttgarcie, a nadwozie w Hannoverze. Ze względu na coraz większe zainteresowanie luksusowymi samochodami w Chinach, model ten miał swoją światową premierę podczas Shanghai Auto Show 2009.

Porsche Panamera