Brabus SV12 R 800

Brabus SV12 R – Z każdą generacją Klasy S, Brabus przechodzi samego siebie. Dlatego też SV12 R 800 w każdej dziedzinie wyznacza nowe granice możliwości.

Zacznijmy od nadwozia. Delikatnie przemodelowany przedni zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza i małym karbonowym spojlerem, mieści obecnie LED-owe oraz pomocnicze oświetlenie. Pod aluminiowe nadkola wpasowano białe obręcze Brabus Monoblock w rozmiarach 19 – 21 cali. Wraz z największymi felgami otrzymamy opony Pirelli lub Yokohama 265/30 i 295/30. Niewyobrażalna energia silnika (o tym w dalszej części) wymusiła zmiany w układzie hamulcowym. Obecnie, rolę strażnika pełnią 380 mm, nawiercane i wentylowane tarcze z dwunastoma tłoczkami oraz 355 mm talerze z sześcioma tłoczkami z tyłu. W tylnej części nadwozia zwrócimy uwagę na cztery końcówki, sportowego wydechu, przedzielone dodatkowym światłem. Poza tym w centralce systemu ABC (Active Body Control) pojawił się moduł obniżający zawieszenie o około 15 mm.

Przekraczając próg, w mgnieniu oka przeniesiemy się do innego świata. Świata pełnego najwyższej jakości bananowej skóry, alcantarowych i drewnianych wstawek, a także wyposażenia iBusiness (m.in. pełna współpraca z produktami Apple).

Do napędu służy powiększona do 6.3 litra, jednostka V12. Dzięki dwóm turbosprężarkom z czterema chłodnicami powietrza doładowującego (typ woda – powietrze), motor dysponuje mocą 800 KM przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w liczbie 1420 Nm (ograniczony elektronicznie do 1100 niutonometrów), dostępny jest już od 2100 obrotów na minutę. Takie wartości przekazywane są wyłącznie na tylne koła (dyferencjał o ograniczonym [40%] uślizgu, dostępny w opcji) za pośrednictwem 5-biegowej, automatycznej skrzyni.
Na koniec, kilka słów o osiągach tego czterokołowego monstrum. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po upływie 3,9 s, druga po 10,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 350 km/h.


[Źródło: GTSpirit.com]