Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 – w tym miesiącu do sprzedaży trafiło nowe Porsche 911 GT3. W tej najbardziej sportowej, drogowej wersji z silnikiem wolnossącym zastosowano teraz rozwiązania zaczerpnięte wprost ze sportu motorowego.
Inżynierzy w nowym 911 GT3 udoskonalili przede wszystkim dwie główne cechy: moc i dynamikę jazdy. Sześciocylindrowy silnik nie doładowany generuje teraz 435 KM – a to o 20 koni więcej niż w poprzednim modelu. Jest to przede wszystkim rezultat zwiększenia pojemności skokowej z 3,6 do 3,8 litra oraz poprawy wymiany gazowej: nie tylko wałki rozrządu zaworów dolotowych, lecz także po raz pierwszy wałki zaworów wylotowych są regulowane systemem VarioCam. Zwiększenie mocy silnika typu bokser dało przyrost momentu obrotowego w średnim zakresie prędkości obrotowych, dzięki czemu lepiej się jeździ podczas codziennej jazdy. Poprawiły się również osiągi nowego GT3: na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje on zaledwie 4,1 sekundy, po 8,2 sekundy od startu osiąga prędkość 160 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 312 km/h.
W nowym Porsche 911 GT3 poprawiono znacznie problemy z trakcją przy ostrym ruszaniu z miejsca. Nowością jest również system podnoszący przednią oś – po wciśnięciu przycisku przód nadwozia unosi się o 30 milimetrów, co umożliwia jazdę po nierównej nawierzchni lub pokonywanie stromych podjazdów, na przykład w piętrowych garażach. Trzeba przyznać, że to bardzo znaczące udogodnienia dla każdego właściciela tego wspaniałego pojzadu.
Poprawiono również dynamikę jazdy. Po raz pierwszy samochód ten wyposażono w sportowo dostrojony wariant Porsche Stabiliby Management PSM. Pozwala on na stopniowe wyłączanie regulacji Stability Control (SC) i Traction Control (TC). Aby zagwarantować kierowcy nieograniczoną indywidualną kontrolę nad GT3, nawet w ekstremalnych sytuacjach funkcje te nie zostają aktywowane automatycznie, lecz dopiero po wciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Aby jeszcze lepiej sprawdzać się podczas wyścigowej jazdy w opcji dostępne będzie nowoczesne dynamiczne zawieszenie silnika PADM (Porsche Active Drivetrain Mount). Układ ten rozpoznaje wyścigowy sposób jazdy i utwardza zawieszenie silnika, które w normalnych warunkach jest elastyczne. Dzięki temu GT3 na zwykłych drogach pozostanie komfortowe, a z drugiej strony na torze wyścigowym pokaże na co je stać.
Porsche 911 GT3 film video z jazdy na torze
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ya6LFhzdmGE[/youtube]