Chevrolet Camaro ZL1
Chevrolet Camaro ZL1 – Gdy po raz pierwszy ujrzałem obecną generację Chevroleta Camaro, moje serce szybciej zabiło. Tylko co ja teraz pocznę, gdy przyjdzie opisywać mi najmocniejszą odmianę ZL1?
Już wiem. Ze stoickim spokojem i pewną ręką napiszę o przeprojektowanym przodzie z nowym spojlerem zderzakowym, pionowo ustawionymi lampami przeciwmgłowymi, o aluminiowej masce z satynowoczarnym, karbonowym garbem. Przechodząc ku tyłowi, nie przeoczę 20”, pięcioramiennych felg z oponami Supercar F2 firmy Goodyear. Dumając nad pięknem kół, muszę wspomnieć o zapachu włoskiej ziemi. Dostarczone przez Brembo, 370 mm tarcze z sześcioma tłoczkami z przodu i 365 mm „talerze” z czterema tłoczkami na tylnej osi, stoją na straży naszego bezpieczeństwa. Zwieńczeniem całości, jak porządna perkusyjna solówka podczas rockowego koncertu, jest maleńkie skrzydełko zintegrowane z trzecim światłem Stop.
Temat rockowej imprezy nie pojawił się znikąd. Dźwięk tego, co znajduje się w komorze silnika, może równać się z największymi tego Świata. Mechanicznie doładowany (kompresor firmy Eaton), motor 6.2 LSA V8 wytwarza moc 550 KM oraz maksymalny moment obrotowy w liczbie 677 Nm. Cała dostępna energia transferowana jest na tylne koła za pośrednictwem sześciostopniowej manualnej skrzyni Tremec TR-6060. Dodatkowy symbol MG9 świadczy o wzmocnionej konstrukcji oraz o dwóch tarczach sprzęgła.
Galeria Live:
[nggallery id=1434]