Audi e-tron Spyder

Audi e-tron SpyderAudi e-tron wywołało w Genewie wielkie poruszenie. No bo jak inaczej nazwać 4500 Nm z czterech elektrycznych agregatów? Obecnie, e-tron Spider nie szokuje już tak bardzo, ale i tak warto zajrzeć do pawilonu czwartego, na stoisko 201.

Mierzący 4,06 m długości, 1,81 m szerokości i 1,11 metra wysokości, Spyder zasilany jest dieslowską jednostką 3.0 TDI V6 Twin-Turbo, nowej generacji. Wytwarzający moc 300 KM i 650 Nm momentu obrotowego, centralnie zamontowany motor współpracuje z dwoma elektrycznymi agregatami (88 KM/352 Nm). Takie właściwości sprawiają, że 1450-kilogramowy bolid (rozkład mas 50:50) przyspiesza do pierwszej setki w 4,4 sekundy oraz jest w stanie mknąć maksymalnie z prędkością 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Konwencjonalny napęd przekazuje energię na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni. Według zapewnień producenta, samochód potrzebuje zaledwie 2,2 litra oleju napędowego na pokonanie każdych stu kilometrów.

Podobnie jak pierwszym e-tronie, także Spyder przykuwa uwagę 20-calowymi obręczami, wypełnionymi gumową mieszanką w rozmiarze 245/30 i 265/30 na tylnej osi.


Galeria Live:

[Źródło: Auto-Blog.pl] [Fot. Live: Zach Bowman / AOL]