Aktualności Auta Sportowe BMW

BMW M5 F10

BMW M5 F10 AKTUALIZACJA– Co byśmy zrobili bez klasycznych czasopism motoryzacyjnych? To nadal im pierwszym przysługują informacje o najsmakowitszych kąskach, z BMW M5 F10 na czele.

Dzięki szczęśliwcom z Auto Zeitung wiemy i widzimy, że nowa, niebieska (Monte Carlo Blue) M-Piątka porusza się na 20-calowych obręczach, otoczonych mieszanką w rozmiarze 265/35, 295/30 oraz odróżnia się, od M5 Concept, masywniejszymi progami i inaczej wymodelowanymi obudowami lusterek.

Co do danych technicznych silnika. Podwójnie turbodoładowana (układ Twin Scroll Twin-Turbo), benzynowa jednostka 4.4 V8 dysponuje mocą 560 KM, dostępną w przedziale 6000 – 7000 obr./min oraz momentem obrotowym w liczbie 680 Nm, uzyskiwanym już od 1500 obrotów na minutę. Sprint ze startu zatrzymanego do setki zajmuje 4,4 s, a do dwustu jedynie 13 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 250 lub 305 km/h (opcjonalny M Drivers Package). Do transferu napędu posłuży sześciostopniowa manualna bądź 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DCT.

Zobacz również:  Lexus CT 200h F-Sport

Cennik BMW M5 otworzy kwota 100 000 euro. Dalszych informacji możemy spodziewać się na początku przyszłego tygodnia. Oficjalna prezentacja spodziewana jest na 23-26 czerwca, kiedy to na torze Nurburgring odbędzie się The M Festival.


[Źródło: Auto Zeitung, Auto-Blog.pl, 5Post.com]

AKTUALIZACJA:

To musiało się tak skończyć. Skoro wyciekło czterdzieści fotografii, nie można było odwlekać internetowej premiery BMW M5 do następnego tygodnia.
Wieczorem dowiedzieliśmy się, że aluminiowe obręcze nie mają dwudziestu lecz “jedynie” dziewiętnaście cali. Aby zagwarantować maksymalne “czucie drogi”, zwieszenie (elektronicznie sterowane amortyzatory o trzech nastawach) wspomagane jest specyficznym układem kierowniczym M Servotronic oraz aktywnym tylnym dyferencjałem.

Wnętrze wykłada się białą skórą Merino, natomiast podsufitkę antracytowym materiałem. Poza tym kierowca ma do dyspozycji trójramienny wieniec (dwa dodatkowe predefiniowalne przyciski, odpowiedzialne za zmianę charakterystyki silnika, skrzyni, zawieszenia) oraz 10,2-calowy ekran systemu zarządzania funkcjami samochodu.

Zobacz również:  BMW X6M

Po stronie liczb określających silnik pojawiła się jedna wartość. Średnie zużycie paliwa to 9,9 l/100 km.


[Fotografie: BMW]

BMW M5 F10
Oceń ten artykuł

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły