grudzień 3, 2024

Brabus 800 Widestar – Gelandewagen Mercedesa, jak Grażyna Szapołowska, dzielnie broni się przed upływającym czasem. Jak znana aktorka, tak i Klasa G pięknieje na starość. Dowodem na to jest Brabus 800 Widestar.

Kuracja odmładzająca przewiduje nowe zderzaki, szerokie nadkola (+12 mm) i masywne stopnie progowe, ułatwiające zajmowanie miejsc. Czarna cegiełka porusza się na 23-calowych kołach, składających się z kutych, trzyczęściowych felg Monoblock E EVO Platinum Edition i opon Pirelli lub Yokohama w rozmiarze 305/35. Układem hamulcowym również zaopiekował się Brabus. Obecnie, sześciotłoczkowy, przedni zacisk współpracuje z 380 mm wentylowaną tarczą, a 4-tłoczkowy tylny z 345 mm „talerzem”, zaś odpowiednie zestrojenie zawieszenia (regulowane amortyzatory) to domena Bilstein.

Brabus przyzwyczaił klientów do tego, iż wnętrza sygnowane literą „B”, noszą znamiona perfekcji, Unikalne rodzaje drewna i cała maska aluminiowych dekoracji. Wszystko obficie podlane skórzanym i alcantarowym sosem.

W komorze silnika panuje Ósmy Cud Świata. Podwójnie turbodoładowana (układ BiTurbo) jednostka 6.3 V12 generuje moc 800 KM/5500 obr./min wraz z 1100 Nm (elektronicznie zblokowane) momentu obrotowego. Gdyby nie kaganiec, 800 Widestar dysponowałby 1420 niutonometrami, dostępnymi już od 2100 obrotów na minutę. Start do pierwszej setki zajmuje jedynie cztery sekundy, a prędkość maksymalna to 240 km/h (270 bez ogranicznika).

[nggallery id=1601]
Galeria Live:
[nggallery id=1602]
[Źródło: Auto-Blog.pl] [Fot. Live: GTSpirit.com]

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły

Komentarz są wyłączone.