Mini Red Mudder – 21 maja, Bracia Caten podbili Wiedeń Mini Red Mudderem – czerwonym, podwyższonym potworkiem na terenowych oponach (+ zapasowe koło na tylnych drzwiach), z kompasem i specjalnymi dywanikami podłogowymi.
Ciekawostki
Dartz Prombron Nagel – Niewielu wie, że historia pancernych samochodów Dartz (nie łotewskich lecz rosyjskich), liczy sobie równo sto lat. Chcąc zaakcentować tę datę, szwedzkie Gray Design zobowiązało się do zaprojektowania modelu Nagel: pół sportback, pół SUV z możliwością ciągnięcia ciężkich (do pięciu ton) przyczep. Gdy 2012 monstrum to wytoczy się na ulice,
Porsche 911 Rothmans – Wygrywając w 1984 roku, Porsche 953 w biało-niebieskich barwach Rothmans zapisało się piękną kartą w historii rajdu Paryż-Dakar. Chcąc upamiętnić wyczyn Francuzów Metge/Lemoyne, pewien Amerykanin skonstruował replikę tego pojazdu. W ciągu kilkunastu miesięcy, Porsche 911 (964) Carrera 4 z 1989 roku przeistoczyło się w coś na kształt 953.
Ford GT40 Roadster – Zupełnie inną epokę w motoryzacji będzie reprezentował Ford GT40 Roadster. Jeden z czterech ocalałych prototypów (produkcja: 5 szt.), opracowanych – w 1965 roku – przez Ford Advanced Vehicle Operations. W tym samym roku, zielony (Linden Green) egzemplarz, o numerze podwozia GT/111, wziął udział w wyścigu Targa Florio, podczas którego
Talbot-Lago T150C-SS – Do Konkursu Elegancji w Cernobbio pozostały czterdzieści trzy dni. Mimo to RM Auctions już teraz wymienia litanię pojazdów, które będzie można kupić. Jednym z nich jest Talbot-Lago T150C-SS Teardrop Coupe z 1938 roku. Srebrną piękność (numer podwozia 90112) wzbogacono o fabryczny szyberdach i czerwoną skórę, a źródło napędu stanowi rzędowy,
Licytacja prototypów Bertone – Prawa rynku są nieubłagane. Upadek jednych, oznacza szansę dla innych. Aby Bertone nie pogrążyło się w odmętach bankructwa, postanowiono wystawić na aukcję domu RM Auctions (Concorso d’Eleganza Villa d’Este, 20-22 maj w Cernobbio) sześć prototypowych klejnocików, wśród których znajdziemy między innymi Lancię Stratos HF Zero
Ferrari 512BB – Dysponując nieograniczonymi środkami płatniczymi, warto kupować samochody od szanowanych celebrytów. Nie dość, że z ciekawą przeszłością, to i zużycie samochodu symboliczne. Prezentowane 512BB (Berlinetta Boxer) z 1978 roku należy do Jensona Buttona. Z 79,000 kilometrów, które widnieją na liczniku przebiegu, były Mistrz Świata przemierzył zaledwie 250
BMW M5 Ute – Pick-upy budowane w oparciu o osobowe konstrukcje, przynajmniej w Australii, nie są niczym nadzwyczajnym. Nie dziwi zatem pragnienie Stuarta Appleby sprzed trzech lat, aby przeobrażono M5 E39 w M5 Ute. Cała operacja pochłonęła miesiące. W tym czasie M5 otrzymało wyjątkowy tył, a pięciolitrowe (4941 ccm) V8 dodatkowe sześćdziesiąt koni mechanicznych.
Zniszczone Lamborghini Gallardo – pewien zawiedziony jakością nowego auta Chińczyk, postanowił w Światowy Dzień Praw Konsumenta 15 marca przed kamerami zniszczyć swój supersamochód. W mieście Qingdao mężczyzna zorganizował spotkanie z dziennikarzami podczas którego wynajęci robotnicy kilofami i młotami zniszczyli jego Lamborghini Gallardo. Powód? Właściciel
Morgan Threewheeler – Morgan Motor Company od stu lat produkuje wyjątkowe samochody. Nie dziwi zatem chęć powrotu do korzeni, do pojazdów trójkołowych. Trajka Threewheeler, zaprojektowana w starym dobrym stylu (podwozie oparte na ramie), napędzana jest 115-konną jednostką V-Twin firmy S&S Cycle, zespoloną z pięciobiegową, manualną skrzynią Mazdy, transferującą