Renault Megane Coupe Trophy
Renault Megane Coupe Trophy – podczas salonu samochodowego w Paryżu Renault zaprezentowało Megane w wersji coupe. Jak by tego mało, przedstawili również wizję jej wyczynowej odmiany, która otrzymała silnik o mocy 360 KM! Karoseria Megane Trophy przypomina nieco seryjną odmianę auta. Na tym podobieństwa się kończą. Nadwozie wyczynowego bolidu zostało wykonane z lekkich materiałów, które trafiły na konstrukcję wykonaną z wytrzymałych rur.
Do napędu samochodu zaprzęgnięto 3,5-litrowy silnik Nissana. Motor, który napędza m.in. rasowy model 350Z został podrasowany i w Megane rozwija 360 KM. Przeniesieniem napędu na tylne koła zajmuje się zautomatyzowana przekładnia, której pracą steruje się łopatkami umieszczonymi za kierownicą.
Decydujący wpływ na czasy okrążeń toru ma jednak trakcja auta. Nic więc dziwnego, że Renault sięgnęło po wielowahaczowe zawieszenie, które uzupełniono amortyzatorami z możliwością regulacji wysokości i twardości auta.
Firma chwali się, że udało się także opracować doskonały pakiet ospojlerowania – dzięki niemu wzrosła siła dociskająca Megane do nawierzchni, a jednocześnie spadł opór aerodynamiczny. Zdaniem Renault walory aerodynamiczne nowego Megane Trophy są prawie o 40% lepsze od współczynników notowanych przez wyczynowe Megane Trophy poprzedniej generacji.
To nie koniec niespodzianek. Twórcy zapewniają, że kompaktowa wyścigówka powinna notować czasy okrążeń toru na poziomie… Porsche GT3!
Przekonamy się o tym w przyszłym roku. Pod koniec bieżącego roku legendarna firma Alpine rozpocznie natomiast przygotowywanie pierwszych Megane Trophy.
Jeden komentarz
Komentarz są wyłączone.
Krzysiek says:
moj rower lepiej wyglada xD ktorego nie mam