Renault Megane Coupe Trophy

renault-megane-coupe-trophy.jpg

Renault Megane Coupe Trophy – podczas salonu samochodowego w Paryżu Renault zaprezentowało Megane w wersji coupe. Jak by tego mało, przedstawili również wizję jej wyczynowej odmiany, która otrzymała silnik o mocy 360 KM! Karoseria Megane Trophy przypomina nieco seryjną odmianę auta. Na tym podobieństwa się kończą. Nadwozie wyczynowego bolidu zostało wykonane z lekkich materiałów, które trafiły na konstrukcję wykonaną z wytrzymałych rur.

Do napędu samochodu zaprzęgnięto 3,5-litrowy silnik Nissana. Motor, który napędza m.in. rasowy model 350Z został podrasowany i w Megane rozwija 360 KM. Przeniesieniem napędu na tylne koła zajmuje się zautomatyzowana przekładnia, której pracą steruje się łopatkami umieszczonymi za kierownicą.

renault-megane-coupe-trophy2.jpg

Decydujący wpływ na czasy okrążeń toru ma jednak trakcja auta. Nic więc dziwnego, że Renault sięgnęło po wielowahaczowe zawieszenie, które uzupełniono amortyzatorami z możliwością regulacji wysokości i twardości auta.

Firma chwali się, że udało się także opracować doskonały pakiet ospojlerowania  – dzięki niemu wzrosła siła dociskająca Megane do nawierzchni, a jednocześnie spadł opór aerodynamiczny. Zdaniem Renault walory aerodynamiczne nowego Megane Trophy są prawie o 40% lepsze od współczynników notowanych przez wyczynowe Megane Trophy poprzedniej generacji.
renault-megane-coupe-trophy3.jpg

To nie koniec niespodzianek. Twórcy zapewniają, że kompaktowa wyścigówka powinna notować czasy okrążeń toru na poziomie… Porsche GT3!
Przekonamy się o tym w przyszłym roku. Pod koniec bieżącego roku legendarna firma Alpine rozpocznie natomiast przygotowywanie pierwszych Megane Trophy.

One comment

Comments are closed.