Trans-Am i Camaro od HPP – Nie od dziś wiadomo, że salonowe reflektory z brutalną siłą odsłonią każdy, najmniejszy bubel stylistyczny. Teoria ta potwierdziła się w odniesieniu do samochodów Heide Performance Products. Bo to złe światło było.
Camaro T-Top i Trans-Am Firehawk – Zgodnie z zapowiedzią, Drop Top Customs pojawiło się z Chevroletem Camaro, wyposażonym w dach T-Top. Dużo większą sensację wywołał czarny Trans-Am Firehawk, oparty oczywiście o podzespoły Camaro.
Zapowiedź targów – Heide Performance Products szykuje zmasowany atak na Las Vegas Convention Center. Już za sześć dni, grupa wybrańców będzie mogła podziwiać na żywo nowoczesną inkarnację Pontiaca Trans-Am, Chevroleta Camaro z dachem typu „T-Top” oraz znaną już Daytonę i Superbirda.
Pontiac GTO Judge Convertible – Szalony rok 1969 to nie tylko wspaniały Woodstock ale i cudowny okres w produkcji samochodów, amerykańskich oczywiście. To w tym roku powstało m.in. 108 egzemplarzy Pontiaca GTO Judge w wersji Convertible. W pełni odrestaurowana sztuka, zostanie zlicytowana podczas aukcji Mecum Collector, odbywającej się w dniach 16 – 19 września w
KITT Replika – W przeszłości kilkukrotnie odwoływałem się do serialu telewizyjnego „Nieustraszony”. Ale dopiero teraz na amerykańskim eBay’u pojawiła się replika KITT-a (Knight Industries Two Thousand) Podobnie jak oryginał, także ta bardzo dokładna kopia KITT-a, bazuje na Pontiacu Trans-Am. Samochód odznacza się czerwonym, halogenowym „skanerem” oraz w pełni
Pontiac Firebreather – Niestety, Firebreather nie oznacza wskrzeszenia marki Pontiac. Jest to jedynie twór Classic Design Concepts, wykonany na bazie Chevroleta Camaro. Samochód cechuje się nowym, charakterystycznym dla Pontiaca nosem i przekonstruowaną, garbatą maską. Pod pękate nadkola wpasowano 20-calowe felgi (+ opony Pirelli P-Zero), których wielkość potęgują
Zimmer Quicksilver – Wytwórca neoklasycznych, ekstrawaganckich pojazdów, amerykański Zimmer opiera budowę swoich dzieł (Golden Spirit i pochodne) na podzespołach Forda. W trzydziestodwuletniej historii firmy był także popularny model Quicksilver, bazujący na Pontiacu Fiero. Pochodzący z 1988 roku, prezentowany pojazd jest jednym ze 170 egzemplarzy powstałych w latach
Ferrari 308 GTSi Fiero – Kiedy pisałem o gorszych konwersjach, miałem na myśli to oto Ferrari 308 GTSi. W pierwszej chwili, stwierdzicie zapewne: „Zwariował”. Przecież to porządna 308-ka z 1981 roku. Otóż nic bardziej mylnego. Pod tylną klapą pracuje… silnik General Motors. Kolejnym haniebnym posunięciem jest fakt, że jednostkę 3.0 V8 zastąpiono jeszcze
Replika Trans-Am – Nadal tęsknicie za Pontiakiem Trans-Am? Kolejna firma, tym razem Gearhead Performance Group proponuje budowę repliki na bazie Chevroleta Camaro. Podobnie jak dzieła Lingenfelter i Trans Am Depot, także ta konwersja odznacza się przemodelowanym przodem i tyłem z ogromnym spiczastym spojlerem na klapie bagażnika. Dodatkowego smaczku nadają 21 lub
Pontiac G8 ST – amerykańska sportowa półciężarówka. Samochód jest wzorowany na Holdenie VE Commodore. Pontiac G8 Sport Truck napędzany jest przez 6-litrowy silnik legitymujący się mocą 361 KM. Maksymalny moment obrotowy to 522 Nm. Te parametry pozwalają rozpędzić się od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą […]