Jaguar E-Type Zero – elektryczny klasyk wystąpił na ślubie księcia Harry’ego i Meghan Markle.
Stratopolonez – FSO Polonez 2500 Racing to wersja wyścigowa Poloneza, osadzony na ramie Lancia Stratos, na której centralnie umieszczono silnik V6 o pojemności 2,4 l i mocy 250 KM, znany z Ferrari Dino czy Lancii Stratos, ale dzięki zabiegom polskich konstruktorów, którzy wyposażyli silnik w podciśnieniowy układ wydechowy i ulepszony układ zasilania, poprawiono
Prawdopodobnie rekord został znowu pobity i najdroższym samochodem świata jest aktualnie klasyczne Ferrari 250 GTO z 1963 roku za które zapłacono aż 52 mln dolarów! Poprzedni rekord należał do Bugatti 57S Atlantic z 1936 roku, który został kupiony za blisko 40 milionów dolarów. Tym wyjątkowym pojazdem jest wyścigowy model Ferrari 250 GTO z numerem podwozia 5111, które w
Pozostałe odznaczenia – Jak wspominałem, Honorowa Lista Concorso d’Eleganza Villa d’Este nie składa się z trzech samochodów na krzyż. To kilkadziesiąt przepięknych samochodów, reprezentujących większość klas, stylów i okresów w dziejach motoryzacji.
Ford GT40 – Samochodem, którego wygląd okazał się najbardziej ekscytujący, jest Ford GT40 Mk II z 1965 roku. W imieniu wozu, nagrodę „Trofeo Auto&Design” odebrał Claude Nahum.
Alfa Romeo 33 Stradale – Podobnie jak publika, także jury „BMW Trofeo Group” doceniło magię Alfy Romeo. Laur trafił w ręce Clive’a Joy, właściciela modelu 33 Stradale z 1968 roku. Jeden z osiemnastu egzemplarzy zasilany jest dwulitrowym, ośmiocylindrowym (4 cewki, 16 świec zapłonowych) motorem o mocy 234 KM/8800 obrotach na minutę (odcięcie przy 10,000
Alfa Romeo 6C Bertone Coupe – Swoistym głosem ludu Concorso d’Eleganza Villa d’Este jest od dziesięcioleci Coppa d’Oro. Złoty Puchar przypadł czarnej Alfie Romeo 6C 2500 SS Bertone Coupe z 1942 roku. Zaprojektowana przez Mario Revelli di Beaumont, 6C Bertone Coupe cechuje się chromowaną „paszczą” i powiększonym zbiornikiem paliwa.
Ford GT40 Roadster – Zupełnie inną epokę w motoryzacji będzie reprezentował Ford GT40 Roadster. Jeden z czterech ocalałych prototypów (produkcja: 5 szt.), opracowanych – w 1965 roku – przez Ford Advanced Vehicle Operations. W tym samym roku, zielony (Linden Green) egzemplarz, o numerze podwozia GT/111, wziął udział w wyścigu Targa Florio, podczas którego
Talbot-Lago T150C-SS – Do Konkursu Elegancji w Cernobbio pozostały czterdzieści trzy dni. Mimo to RM Auctions już teraz wymienia litanię pojazdów, które będzie można kupić. Jednym z nich jest Talbot-Lago T150C-SS Teardrop Coupe z 1938 roku. Srebrną piękność (numer podwozia 90112) wzbogacono o fabryczny szyberdach i czerwoną skórę, a źródło napędu stanowi rzędowy,
BMW 735i Touring Prototype – Patrząc na to oto BMW 735i (E23), trudno nie dokonać trawestacji powiedzenia serialowego Ferdka Kiepskiego, że „Są samochody, które się fizjologom nie śniły”. Wyprodukowany w czerwcu 1980 roku, jest jednym z dwóch oficjalnych prototypów jakie powstały na potrzeby targów we Frankfurcie. Zielony egzemplarz odznacza się jasną, materiałową