Volkswagen Passat GTE
Volkswagen wprowadził do sprzedaży model Passat GTE, czyli z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in.
Passat GTE wyposażany jest w 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 115 kW/156 KM oraz w silnik elektryczny osiągający moc 85 kW/115 KM. Obydwie jednostki zapewniają łączną moc 160 kW/218 KM. Passat GTE dostępny jest tylko ze skrzynią biegów DSG. Akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący silnik elektryczny w prąd, jest ładowany podczas jazdy, poprzez między innymi odzysk energii hamowania. Akumulator można także ładować z domowego gniazdka za pomocą kabla. Czas ładowania z sieci o napięciu 230 V wynosi 4 godziny i 15 minut, a z sieci o napięciu 360 V (za pomocą tzw. Wallboxa) – tylko 2 godziny i 30 minut.
W trybie wyłącznie elektrycznym Passat GTE jest w stanie pokonać dystans do 50 km nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Z pełnym 50-litrowym zbiornikiem benzyny oraz z naładowanym akumulatorem zasięg auta wynosi ponad 1100 km.
Sporo funkcji Passata GTE można obsługiwać i kontrolować przy pomocy smartfona, korzystając z aplikacji „Car-Net e-Remote”. Zalicza się do nich m.in. możliwość ładowania akumulatora, aktywowanie klimatyzacji czy sprawdzenie ostatniej pozycji parkowania. Passat GTE w wersji sedan kosztuje 173 490 zł, a w wersji kombi Variant o 3 tys. zł więcej.