Proto Spirra

Proto Spirra – Ludzie na całym Świecie od lat marzą o super samochodach. Także w Korei Południowej. Aby ziścić sny tamtejszej klienteli, ProtoMotors po dziewięciu latach pracy, powołało do życia produkcyjną wersję modelu Spirra.

Dwudrzwiowe, w pełni karbonowe nadwozie coupe, osadzone zostało na 19-calowych obręczach z oponami Kumho 225/40 i 275/40 na tylnej osi. Układ hamulcowy Brembo obejmuje 355 mm tarcze z czterema tłoczkami i 350 mm talerze z czterema zaciskami z tyłu. Waga gotowego do drogi pojazdu wraz z 75 litrowym zbiornikiem paliwa to 1320 kilogramów. Napęd na tylne koła przekazywany jest za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni.

W momencie debiutu sprzedażowego (lato 2010 roku), do napędu posłuży centralnie umieszczona, benzynowa jednostka 2.7 V6 w czterech wariantach mocy:
– Wolnossący agregat dysponuje mocą 175 KM/6000 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym w liczbie 245 Nm, dostępnym przy 4500 obrotów na minutę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 212 km/h.
– Dokładając małą turbosprężarkę, uzyskamy 330 KM/5200 obr./min i 471 Nm/5000 obr./min. Także osiągi rosną w szybkim tempie. 0-100 km/h w 4,8 sekundy i 280 km/h.
– Instalując dużą pojedynczą turbinę, otrzymamy moc w granicach 400 – 420 KM/5500 obr./min. Wynoszący 490 Nm moment obrotowy, generowany jest przy 5000 obrotach na minutę. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po upływie 3,8 sekundy, a prędkość graniczna to 305 km/h.
– Szczytowa odmiana zasilana jest podwójnie turbodoładowanym motorem, produkującym od 450 do 500 koni mechanicznych przy 5800 obrotach na minutę (539 Nm). 0-100 km/h w 3,5 sekundy i V-Max=310 km/h.


[Źródło: Auto-Blog.pl]