Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD – czyli sportowy Golf GTI w dieslu! Auto właśnie trafilo do sprzedaży za naszą zachodnią granicą. Nowy VW Golf GTD napędzany jest 2-litrowym turbodieslem common-rail, o mocy 170 KM. Można powiedzieć sportowy samochód dla oszczędnych. Niestety nie jest to wynik nawet zbliżony do 211 KM Golfa GTI, jednak przewagą usportowionego Golfa z „dieslem” jest wysoka wartość momentu obrotowego, który maksymalną wartość 350 Nm osiąga już w zakresie 1 750 do 2 500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,1 sekundy, podczas gdy maksymalna prędkość wynosi 220 km/h. W połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów silnik Golfa GTD spali średnio 5,3 l/100 km, a emisja CO2 wynosi średnio 139 g/km.

Niby nic specjalnego jednak można podejrzewać, że z tego silnika spece od tuningu silników TDI pokażą na co ich stać i spokojnie wykrzesają z niego grubo ponad 200KM.  Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to wiele elementów stylistycznych inspirowanych jest oczywiście wersją GTI, a Golf GTD będzie się wyróżniał wyjątkowym, tylnym dyfuzorem, podwójną końcówką układu wydechowego, a także chromowanym wlotem powietrza do silnika.

Dla porównania klasyczny Golf GTI zasilany silnikiem benzynowym o pojemności 2-litrów, który wspierany jest przez turbodoładowanie osiąga moc 210 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm dostępny już przy 1700 obr./min. To pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 240 km/h, podczas gdy średnie zużycie benzyny wynosi 7,3 l/100 km.

Ceny wersji Golfa GTI w dieslu ustalone zostały na poziomie 27 475 euro za podstawową wersję z 6-stopniową skrzynią manualną oraz 29 350 euro za model z przekładnią DSG, a dodatkowa para drzwi kosztuje o 765 euro.

Nowy Volkswagen Golf GTD film video