grudzień 3, 2024

Renault Clio R.S. 18 – edycja specjalna sportowego Clio od Renault Sport. Tak samo będzie się nazywał nowy bolid, którym francuski zespół wystartuje w nadchodzącym sezonie Formuły 1.

Specjalna edycja bazuje na najbardziej sportowej wersji Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy. Pod maską pracuje silnik 1.6 turbo o mocy 220 KM. Zawieszenie Trophy jest obniżone i utwardzone. Renault Clio R.S. 18 ma ponadto bardziej bezpośredni układ kierowniczy i sportowy wydech produkcji firmy Akrapovic. Przyspieszenie do setki trwa 6,6 s.

” order_by=”imagedate” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

Pod maską sportowej wersji Renault Clio RS pracował tradycyjnie  silnik 2.0 16V, którego maksymalna moc, jaką ten motor jest w stanie wygenerować, wyniesie 200 KM przy 7 100 obr./min, natomiast moment obrotowy swoje maksimum, wynoszące 215 Nm, osiągnie przy 5 400 obr./min. Stosunek mocy do masy wynosi 166 KM/t, co pozwala na więcej niż standardowe osiągi od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w zaledwie 7 sekund. Prędkość maksymalna nowego Renault Clio RS to aż 227 km/h. Pomimo sporej mocy, Renault Clio RS oferuje całkiem przyzwoite średnie zużycie paliwa, na poziomie 8,2 l/100km oraz emisję CO2 wynoszącą 195 g/km.

Dostępne będą dwa warianty podwozia – standardowe w Clio RS lub odchudzone o 36 kg, z usztywnionym zawieszeniem, w Clio RS Cup. Wszystkie wersje sportowye otrzymają taki sam pakiet aerodynamiczny, składający się m.in. z dodatkowych wlotów powietrza w przeprojektowanym zderzaku przednim oraz tylnego dyfuzora i przedniego spoilera, które zapewnią większy docisk aerodynamiczny przy wyższych prędkościach.

O skuteczność hamowania zadbają duże tarcze z zaciskami Brembo oraz szerokie opony nałożone na 17-calowe felgi z lekkich stopów. Lepsze prowadzenie w zakrętach osiągnięto poszerzając rozstaw kół o 48 mm z przodu oraz o 50 mm z tyłu, a stabilność przy dużych prędkościach zapewni o 10 mm większa odległość między osiami.

Jeśli chodzi o wygląd zadbano o to aby auto różniło się od seryjnego. O tym, że nie jest to zwykłe Clio, przekonują nas liczne emblematy RenaultSport, znajdujące się wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu. Za dopłatą wnętrze wyposażyć można w kubełkowe fotele Recaro, natomiast w standardzie do wyboru są trzy schematy wzorów tapicerki z kontrastowymi przeszyciami, aluminiowe nakładki na pedały oraz logo RS na tarczach zegarów, progach oraz przednich siedzeniach.

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły

  1. Własne galerie Renault Clio

    Jesteś fanem Renault? Poszukaj, zaproś swoich znajomych albo znajdź nowych.
    Do dyspozycji masz czat, blog, forum, albumy na Twoje zdjęcia, video i muzykę!
    Jeżeli jesteś organizatorem zlotu lub innej imprezy związanej z Renault koniecznie powiadom o tym innych w Wydarzeniach!

Komentarz są wyłączone.