Luksusowy kabriolet na lato od Mercedes-Benz
SL 400 i SL 500 to dwa nowe, luksusowe roadstery od Mercedesa, wyprodukowane w ekskluzywnej linii Grand Edition. Dedykowane miłośnikom jazdy pod gołym niebem kabriolety z bogatym wyposażeniem w standardzie oraz szeroką gamą dodatkowych opcji możesz już konfigurować według swoich indywidualnych potrzeb w salonie autoryzowanego dealera Mercedes-Benz Duda-Cars.
Spis treści
SL 400 oraz SL 500 – co je wyróżnia?
Stylowy design wsparty linią AMG, unikatowa kolorystyka oraz bogaty zakres wyposażenia z licznymi możliwościami personalizacji, to niejedyne cechy, jakie wyróżniają nowe roadstery marki Mercedes. To zdecydowanie najbardziej luksusowe cabrio, jakie kiedykolwiek zjechało z taśmy koncernu motoryzacyjnego ze Stuttgartu. Dzięki swoim właściwościom, zarówno SL 400, jak i SL 500 zapewniają jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy, które z całą pewnością docenią fani kabrioletów z najwyższej półki.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, dla wersji Grand Edition, designerzy Mercedesa zaproponowali aż pięć kolorów lakieru w standardzie:
- diamentowa biel designo,
- czarny,
- czarny obsydian,
- dwa odcienie szarego.
- Niezależnie od wybranego wariantu, przedni zderzak SL wyróżnia się unikatowym wzornictwem z akcentami srebra, matowej szarości oraz połyskującymi elementami.
Przednie felgi to 19-calowe obręcze AMG, zaś z tyłu znajdziemy koła 20-calowe. Dziesięcioramienne obręcze doskonale komponują się z designem pozostałych elementów konstrukcyjnych, potęgując wrażenie lekkości, jaką przesiąknięte są modele linii Grand Edition. Specjalny emblemat znajdujący się na nadkolach samochodu przypomina, że mamy do czynienia z samochodem ze specjalnej, ekskluzywnej linii.
Sportowy luksus we wnętrzu
Wnętrze SL 400 oraz SL 500 zyskało perłowo-brązową tapicerkę designo w odcieniu Tundra. Nie brakuje na niej typowego dla Mercedesa, metalicznego połysku, który doskonale podkreśla specjalny status samochodu. Wrażenie robi również kierownica, pokryta skórą nappa z domieszką tundry. O ile standardowe wyposażenie „zwykłego” SL-a i tak robiło doskonałe wrażenie, w modelach z serii Grand Land znajdziemy jeszcze więcej luksusu. Auta zyskały sztywne, sportowe zawieszenie, przez co obniżono je o 10 mm, zostały też wyposażone w aktywne, wentylowane fotele z funkcją masażu czy system ogrzewania okolic szyi AIRSCARF. Jazdę uprzyjemni też nowy system parkowania Active Parking Assist.
SL Grand Edition – kilka słów o osiągach
Nowy Mercedes SL Grand Edition dostępny jest w dwóch wersjach: SL 400 oraz SL 500. Pierwszy wariant wyposażony został w silnik o pojemności 3,0 litra, V6, rozwijający do 500 Nm momentu obrotowego. Jednostka charakteryzuje się niższym niż w przypadku SL 500 zużyciem paliwa – w cyklu łączonym jest to średnio 8,4 l/100 km. Z kolei pod maską SL 500 pracuje 8-cylindrowy motor o pojemności 4,7 l z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 700 Nm. Deklarowane przez producenta spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 9,8 l/100 km. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 sekundy – dla porównania SL 400 rozwija setkę w 4,9 sekundy. Wersja z mniejszym silnikiem to również mniejsza emisja CO2 – według danych Mercedesa, SL 400 na 100 km w cyklu łączonym emituje 191 gramów dwutlenku węgla, natomiast model SL 500 generuje emisyjność na poziomie 223 g/100 km.
Podsumowując:
- Mercedes-Benz oferuje dwa nowe luksusowe roadstery – SL 400 oraz SL 500 Grand Edition,
- auta na polskim rynku dostępne są od marca 2019,
- kabriolety charakteryzują się bogatym wyposażeniem w standardzie,
- samochody posiadają sportową linię oraz 10-ramienne obręcze AMG,
- SL400 napędzany jest silnikiem V6 3,0 o mocy 367 KM,
- SL500 pracuje pod sinikiem V8 4,7 o mocy 455 KM,
- maksymalna prędkość obu samochodów to 250 km/h (ograniczenie elektroniczne).
Już teraz zamów nowego Mercedesa SL 400 lub SL 500 Grand Edition. Skonfiguruj wyposażenie swojego kabriolet i umów się na jazdę próbną w salonie autoryzowanego dealera Mercedes-Benz Duda-Cars.
Materiał zewnętrzny
Jeden komentarz
Komentarz są wyłączone.
michał says:
Mercedesy są pewną klasą samą w sobie. Jednak nie uważam za rozsądne wybieranie kabrioletu. Za dużo zabawy, dużo trzeba dbać i pilnować. Wolę klasyczne rozwiązania.