Lamborghini Miura S – Oprócz trzech nagród głównych, w konkursie przyznano kilkanaście innych statuetek, z czego Lamborghini Miura S, Konstantina Ioannidisa, otrzymała Wyróżnienie w Klasie F „Narodziny Supersamochodu”.
Auta Zabytkowe
Ford GT40 – Samochodem, którego wygląd okazał się najbardziej ekscytujący, jest Ford GT40 Mk II z 1965 roku. W imieniu wozu, nagrodę „Trofeo Auto&Design” odebrał Claude Nahum.
Alfa Romeo 33 Stradale – Podobnie jak publika, także jury „BMW Trofeo Group” doceniło magię Alfy Romeo. Laur trafił w ręce Clive’a Joy, właściciela modelu 33 Stradale z 1968 roku. Jeden z osiemnastu egzemplarzy zasilany jest dwulitrowym, ośmiocylindrowym (4 cewki, 16 świec zapłonowych) motorem o mocy 234 KM/8800 obrotach na minutę (odcięcie przy 10,000
Alfa Romeo 6C Bertone Coupe – Swoistym głosem ludu Concorso d’Eleganza Villa d’Este jest od dziesięcioleci Coppa d’Oro. Złoty Puchar przypadł czarnej Alfie Romeo 6C 2500 SS Bertone Coupe z 1942 roku. Zaprojektowana przez Mario Revelli di Beaumont, 6C Bertone Coupe cechuje się chromowaną „paszczą” i powiększonym zbiornikiem paliwa.
Ford GT40 Roadster – Zupełnie inną epokę w motoryzacji będzie reprezentował Ford GT40 Roadster. Jeden z czterech ocalałych prototypów (produkcja: 5 szt.), opracowanych – w 1965 roku – przez Ford Advanced Vehicle Operations. W tym samym roku, zielony (Linden Green) egzemplarz, o numerze podwozia GT/111, wziął udział w wyścigu Targa Florio, podczas którego
Talbot-Lago T150C-SS – Do Konkursu Elegancji w Cernobbio pozostały czterdzieści trzy dni. Mimo to RM Auctions już teraz wymienia litanię pojazdów, które będzie można kupić. Jednym z nich jest Talbot-Lago T150C-SS Teardrop Coupe z 1938 roku. Srebrną piękność (numer podwozia 90112) wzbogacono o fabryczny szyberdach i czerwoną skórę, a źródło napędu stanowi rzędowy,
Dodge HEMI Charger Concept – Arizońska impreza RM Auctions jak co roku przyciągnie tłumy majętnych pasjonatów. Dla kolekcjonerów amerykańskich samochodów lat 60-tych przewidziano koncepcyjny wóz: Dodge HEMI Charger z 1964 roku. Opracowany na płycie podłogowej Dodge Polara w ’63, Charger Concept zasilane jest siedmiolitrowym (426 cu.in), ośmiocylindrowym
BMW 735i Touring Prototype – Patrząc na to oto BMW 735i (E23), trudno nie dokonać trawestacji powiedzenia serialowego Ferdka Kiepskiego, że „Są samochody, które się fizjologom nie śniły”. Wyprodukowany w czerwcu 1980 roku, jest jednym z dwóch oficjalnych prototypów jakie powstały na potrzeby targów we Frankfurcie. Zielony egzemplarz odznacza się jasną, materiałową
Melkus RS 2000 – powrót legendy. Sportowy Melkus RS1000 był marzeniem nie jednego mieszkańca NRD. Sportowe coupe z unoszonymi drzwiami i 1-litrowym silnikiem Wartburga doczekało się nowoczesnej wersji. Jest nią Melkus RS2000, który ma pod maską 270-konny silnik i kosztuje… 460 tysięcy złotych! Melkus RS 1000 miał centralnie umieszczony silnik Wartburga oraz unoszone
Shelby GT500 RK Motors – Musicie przyznać mi rację. Klasyki przeżywające drugą młodość, cieszą nie tylko oko, ale i duszę. Tak jak prezentowane Shelby GT500 z 1967 roku. RK Motors z Charlotty w Północnej Karolinie wraz z Pro Touring Super Cars, wykonali kawał dobrej roboty. Samochód odznacza się parą dodatkowych reflektorów, maską przeoraną wlotami powietrza, […]