Jakie są najpopularniejsze klasyczne modele VW
Klasyczne samochody z roku na rok zyskują na popularności. Coraz częściej wielbiciele motoryzacji kupują samochód do samodzielnego odrestaurowania. Daje to niesamowitą satysfakcję, gdy widzi się efekty swojej pracy, a potem można się nimi chwalić wśród innych. Dużą popularnością ze względu na unikatowy wygląd, cieszą się klasyki marki Volkswagen, a są to między innymi kultowy Garbus, Bulik T1 czy T14 Karmann Ghia.
Volkswagen Garbus
Ten kultowy samochód, znany jest również jako Volkswagen Beetle czy Volkswagen Typ 1. Zaprojektował go sam Ferdinand Porsche, którego nazwiskiem sygnowana jest znana na całym świecie marka luksusowych samochodów. Pierwsze egzemplarze Garbusa wyjechały na ulicę w 1938 roku, jednak jego masowa produkcja rozpoczęła się po zakończeniu II wojny światowej. Był to „samochód dla ludu”, jednak szybko zyskał miano pioniera w segmencie pojazdów budżetowych, a także posłużył jako punkt odniesienia amerykańskim kompaktom. Silnik jaki wykorzystano w Garbusie, to bokser chłodzony powietrzem o pojemności od 1.1 do 1.6 litra. Zastosowano w nim również dwa rodzaje skrzyni biegów – 4-biegową manualną i 3-biegową półautomatyczną. Samochód dysponował dwoma rzędami siedzeń, dzięki czemu mógł przewozić 4 pasażerów. Napęd w Garbusie przenoszony był na tylne koła. Pod koniec XX. wieku, zajął miejsce w czołowej piątce, w ankiecie na temat najbardziej wpływowego samochodu tego wieku.
Volkswagen Garbus jest rozpoznawalny na całym świecie. Dzięki temu wzbudza zainteresowanie nie tylko wśród fanów motoryzacji, ale także przechodniów widzących na ulicy Garbusa. Jest to świetna opcja na klasyczny samochód i to właśnie jego nazwą zainspirowany jest sklep https://garbus.pl. Nazwa sklepu nie jest przypadkowa, bowiem oferuje głównie części do Garbusów.
Volkswagen T1 Bulik
Volkswagen Transporter I to samochód osobowy klasy wyższej, a także dostawczy klasy średniej. W Polsce nadano mu przydomek Bulik. Historia jego powstania, opiera się w dużej mierze na Garbusie, bowiem to na jego wzmocnionej płycie podłogowej został skonstruowany. Bulik produkowany był w pięciu wersjach – samochód dostawczy, minibus na 8 osób, sklep obwoźny, pojazd specjalny i samochód osobowy (znany również jako Samba). Gama silników była taka sama jak w przypadku garbusów czyli od 1.1 do 1.6 litra, ale wszystkie z nich posiadały tą samą 4-biegową skrzynie biegów.
Volkswagen Bulik podobnie jak Garbus, również cieszy się ogromną popularnością. Odrestaurowany i zadbany egzemplarz przykuwa oko dosłownie każdego. Części do renowacji VW Bulika T1 są dostępne w przystępnych cenach, dzięki czemu można się zabrać za samodzielną renowację.
Volkswagen Karmann Ghia
Karmann Ghia to samochód sportowy produkowany od 1955 do 1974 roku. Został on wykonany w oparciu o podzespoły Volkswagena przez niemiecką firmę nadwoziową Karmann. Założeniem konstruktorów, było zbudowanie sportowego samochodu na największej możliwej ilości elementów z Garbusa. Projekt nadwozia wykonała włoska firma projektowa Ghia. Karmann Ghia dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe i kabriolet. Stosowano w nich silniki typu bokser o pojemności 1.5 i 1.6 litra. Ilość egzemplarzy była bardzo ograniczona, bowiem wyprodukowanych zostało 360 tysięcy wersji coupe i 80 tysięcy kabrioletów.
Klasyczny VW T14 Karmann Ghia to prawdziwa gratka dla wielbicieli motoryzacji. Jego największą zaletą jest niesamowity, ponadczasowy wygląd, a dzięki zastosowaniu dużej ilości podzespołów z Garbusa, nie ma problemu z dostępem do większości części.
Każdy z powyższych samochodów, z pewnością zachwyci wszystkich wielbicieli klasyków. Jest to bowiem, kawał motoryzacyjnej historii, bez którego dzisiejszy rynek samochodów nie wyglądałby tak samo.