Nowa Toyota Auris

Nowa Toyota Auris – trzecia generacja z napędem hybrydowym i turbodoładowanym benzynowym. Auto uzbrojone w nowoczesne technologie rodem z Japonii, z nowym designem karoserii i wnętrza wchodzi na rynek. Toyota stawia na wielki atut swojego kompaktu udoskonalony napęd hybrydowy i oszczędny silnik benzynowy. Najmocniejsza odmiana ma generować 180 koni mechanicznych. Co ciekawe nie będzie dostępny silnik diesla.

Zacznijmy od miejsca, w którym kierowca spędza najwięcej czasu – od wnętrza. Uwagę przykuwa efektowny 7-calowy wyświetlacz dotykowy, służący do sterowania centrum multimedialnym, komputerem pokładowym i nawigacją. Świetnie prezentują się również zegary w głębokich tubach. Pomiędzy nimi znaleziono miejsce na drugi wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala – na nim znajdziemy wszystkie najważniejsze informacje odnośnie spalania, przebiegów oraz wskazań nawigacji. Fotele, wykończone miękkim w dotyku materiałem, alcantarą bądź skórą, w których zajmą miejsca osoby z przodu, są świetnie wyprofilowane, wygodne na dalekie podróże.

W przewidzianych opcjach wyposażenia dostępnych jest wiele ciekawych rozwiązań. Na szczególną uwagę zasługuje nowość – Toyota Safety Sense: system, który reaguje w razie zagrożenia wypadkiem (PCS), rozpoznaje znaki drogowe (RSA), ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), a nawet wyłączy za nas „długie” światła, gdy z naprzeciwka będzie nadjeżdżało inne auto (AHB). 

W modelu dostępny jest nadal silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM z momentem obrotowym 185 Nm już od samego dołu obrotów (1500 Nm). Jednostka została opracowana w Japonii i posiada ciekawy podział obowiązków – to dwa tryby pracy: w cyklu Otto i Atkinsona. Cykl Otto, który załącza się, gdy komputer wyczuje, że potrzeba nam mocy, cykl Atkinsona, by zmniejszyć spalanie, kiedy jedziemy płynnie i spokojnie.  Z bezstopniową skrzynią CVT sprint do setki trwa około 10 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 190 km/h.

Dla wszystkich, którym jeszcze bardziej zależy na ekonomii i ekologii, Toyota poleca swój sztandarowy produkt, tj. zmodernizowany napęd hybrydowy. Napęd benzynowo-elektryczny Aurisa z silnikiem 1.8 osiąga 122 KM mocy, co skutkuje spalaniem poniżej czterech litrów na 100 km i niespotykanie niską emisją CO2. Dziś w Europie już co drugi Auris jeździ właśnie z zestawem silników spalinowego i elektrycznego — czasy kiedy hybryda była „udziwnieniem” odeszły w niepamięć, społeczeństwo dojrzewa i dziś nawet floty samochodowe doceniają korzyści ekonomiczne, które płyną z jeżdżenia hybrydą. 

Co ciekawe, Auris trzeciej generacji prawdopodobnie będzie pierwszym w historii bez wysokoprężnej jednostki napędowej.

Wszystko powyżej zamknięte jest w mocno przeprojektowanej karoserii Toyota. Modele zostały optycznie spłaszczone, dodano im dużo dynamiki i wiele smaczków, które spodobają się wszystkim dbającym o styl. Są wśród nich LED-owe elementy lamp (albo lampy całkowicie LED-owe w pakiecie Style), bardziej muskularne zderzaki z przodu i z tyłu oraz znacznie mniej „grzeczny” grill z przodu. Blachy zostały ociosane ostro, Auris dzięki nowym liniom zyskał dużo temperamencie i elegancji.

One comment

  1. Mam dość specyficzny gust odnośnie samochodów, niewiele tych nowych modeli mi się podoba. Ale ten jest całkiem w porządku 🙂

Comments are closed.