Nowa Toyota Hilux
Toyota Hilux to jeden z najpopularniejszych na rynku światowym pick-upów od prawie 50 lat. Sprzedaż tego modelu przekracza 18 milionów sztuk. Teraz debiutuje nowa generacja o lepszych możliwościach terenowych, większej ładowności oraz nowym, wysokim komforcie, połączonym z bogatym wyposażeniem.
- Znacznie zwiększona ładowność – min. 1 000 kg;
- Silnik D-4D 2.4 nowej generacji GD (Global Diesel);
- Spełnia normę Euro 6;
- Cena od 88 900 zł netto.
Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest mocniejsza, silniejsza i lepiej przygotowana do jazdy po bezdrożach niż kiedykolwiek. Auto jednocześnie oferuje styl, wygodę, bezpieczeństwo i zaawansowane technologie, charakterystyczne dla segmentu SUV. Dzięki nowej generacji silnika wysokoprężnego Hilux jako jeden z niewielu pick-upów w Europie spełnia normę emisji spalin Euro 6.
Pick-upy coraz częściej są wykorzystywane nie tylko do pracy, ale także do rekreacji, dlatego Hilux otrzymał nowoczesny design, bardziej komfortowe, bogate wyposażenie, nowoczesne technologie i wysoki standard bezpieczeństwa.
Oszczędny napęd spełniający normę Euro 6
Nowy silnik D-4D 2.4 z serii GD o mocy 150 KM wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają jego wydajność i zmniejszają emisję szkodliwych substancji. Jednostka jest wyposażona w chłodzony wodą układ recyrkulacji spalin z funkcją omijania chłodnicy spalin, który pozwala ograniczyć emisję zanieczyszczeń oraz zmniejszyć wymiary całej instalacji o około 30%. System selektywnej redukcji katalitycznej eliminuje nawet 99% tlenków azotu (NOx), dzięki czemu nowy Hilux spełnia wymogi normy Euro 6.
Dobre wrażenia z jazdy daje m.in. nowa turbosprężarka, która zapewnia natychmiastową reakcję na naciśnięcie pedału gazu i generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. Manualna i automatyczna skrzynia biegów zostały zoptymalizowane, aby poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa. System Start & Stop zapewnia pełną funkcjonalność wszystkich systemów elektronicznych – w tym instalacji audio i nawigacji – po wyłączeniu jednostki napędowej oraz wydłuża czas pracy klimatyzacji przy wyłączonym silniku do 60 sekund – to trzy razy dłużej niż w systemach konwencjonalnych.
Bardziej solidne i trwałe podwozie i nadwozie
Hilux jest teraz dostępny z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną (Single Cab), z 4-miejscową przedłużoną kabiną (Extra Cab) i z 5-miejscową podwójną kabiną (Double Cab). Podwozie z ramą podłużnicową zapewnia o 20% większą sztywność skrętną. Nowy Hilux ma większą nośność osi, a maksymalna masa przyczepy wzrosła do 3,5 t w modelach 4×4 z kabiną Single/Extra Cab i 3,2 t w wersjach z kabiną Double Cab. Nadwozie jest wykonane w dużym stopniu ze stali o dużej odporności na rozciąganie (590 MPa), która łączy niewielką masę z optymalną wytrzymałością. Kolejnym plusem jest zastosowanie łącznie 388 spawów punktowych – o 120 więcej niż w dotychczasowej wersji Toyoty Hilux.
W nowej Toyocie Hilux zastosowano znakomite rozwiązania antykorozyjne, które zapewniają dużą trwałość podwozia i nadwozia nawet w przypadku eksploatacji w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych. Pogrubione elementy ramy podwozia zachowują odporność na korozję przez 20 lat.
Lepsza przyczepność i łatwiejsze prowadzenie
Nowa Toyota Hilux nie zawiedzie nas w żadnym terenie. Auto wyposażono w dołączany napęd na wszystkie koła wraz z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (limited-slip differential, LSD) jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Mocne i trwałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami zostało gruntownie zmodyfikowane. Pozwoliło to połączyć duży, dostosowany do jazdy terenowej rozstaw osi z wygodą jazdy i stabilnością manewrowania cechującą SUV-y.
W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie, dzięki którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). System elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution, EBD) automatycznie rozkłada siły hamowania między koła przednie i tylne, w zależności od parametrów pojazdu i warunków na drodze.
System Pitch & Bounce Control ogranicza kołysanie wzdłużne i podskakiwanie pojazdu, a tym samym zwiększa komfort jazdy i ułatwia panowanie nad pojazdem. Układ kontroli toru jazdy przyczepy (Trailer Sway Control, TSC) pozwala skorygować ewentualne zmiany jej kierunku zanim staną się one niemożliwe do opanowania.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dkVCft7kVgk[/youtube]
Stylistyka nadwozia – wytrzymałość zdefiniowana na nowo
Wytrzymałość i solidność cechujące wszystkie generacje tego modelu połączono teraz z dopracowaniem szczegółów na całkiem nowym poziomie – zgodnie z oczekiwaniami rosnącego rynku użytkowników w tym segmencie. Dzięki temu nowa gama modeli Hilux to niezwykle atrakcyjne pick-upy nowej generacji. Hilux otrzymał przeprojektowane przednie reflektory o oryginalnym kształcie oraz unikalne światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED (dostępne w wersji SR5). Nowy Hilux dysponuje najszerszą gamą akcesoriów w swojej historii.
Nowe wnętrze – trwałość, styl i innowacyjne technologie
Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux (w zależności od wersji) ułatwia system Smart Entry/Smart Start z elektrycznym kluczykiem. Wnętrze auta jest połączeniem trwałości i funkcjonalności, jakich zwykle oczekuje się od pojazdów segmentu SUV.
Czytelna, uporządkowana deska rozdzielcza łączy elegancję klasy premium z solidnością niezbędną do pracy w terenie. System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym jest obsługiwany w łatwy, intuicyjny sposób za pomocą przełączników dotykowych i ruchów palców. Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala na tablicy wskaźników wyświetla informacje z komputera pokładowego. Na harmonijny wygląd wpływa też zastosowanie jednolitego niebieskiego oświetlenia i podświetlenia wskaźników.
Komfort jazdy został zwiększony dzięki wygodniejszej pozycji za kierownicą, większej ilości miejsca nad głową i po bokach oraz nowym, bardziej komfortowym fotelom. Elastyczność kabiny Double Cab zwiększa dodatkowo składana tylna kanapa dzielona w układzie 60:40. W nowym Hiluxie oferowane są trzy tapicerki do wyboru – dwie materiałowe i skórzana.
Skrzynia o ładowności co najmniej 1 000 kg
Skrzynie ładunkowe we wszystkich typach nadwozia są teraz większe, a ich ładowność wzrosła do ponad 1 000 kg. Konstrukcja skrzyni została wzmocniona, aby ograniczyć deformacje i uszkodzenia przy załadunku i rozładunku. Opcjonalne wyposażenie skrzyni ładunkowej obejmuje kilka rodzajów przykrycia, w tym twardą pokrywę, zamykaną na klucz aluminiową roletę i sztywne nadbudowy (ze wspornikami lub bez).
Wyższy poziom bezpieczeństwa
Nowy Hilux z kabiną Double Cab jest wyposażony w siedem poduszek powietrznych SRS oraz system Toyota Safety Sense (TSS), który opiera swoje działanie na współpracy kamery i radaru. System bezpieczeństwa czynnego obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA – dostępny w wersjach SR i SR5). Z uwagi na mniejsze ryzyko wypadku właścicielom pojazdów wyposażonych w system Toyota Safety Sense mogą przysługiwać zniżki na ubezpieczenie. Ponadto pojazdy takie mogą być zaliczane do korzystniejszej kategorii ubezpieczeniowej.
Jeden komentarz
Komentarz są wyłączone.
Mateusz says:
mega dobry artykuł, pozdrawiam 😛