Opel Insignia GSi

Nowy Opel Insignia GSi to sportowa limuzyna, która wraca do oznaczenia GSi po latach przerwy. Opel Insignia GSi to napęd na cztery koła, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm.
– Sportowe zawieszenie, w połączeniu z zapewniającymi zwiększoną przyczepność oponami Michelin Pilot Sport 4 S na 20 calowych kołach, sprawia, że samochód jest dosłownie przyklejony do drogi. Duże znaczenie ma także unikatowy wśród modeli z tego segmentu standardowy napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy. W ten sposób w Insignii GSi niemal całkowicie wyeliminowano uciążliwą podsterowność powodującą uciekanie przednich kół na zewnątrz łuku drogi. Oznacza to, że GSi utrzymuje idealny tor jazdy w serii zakrętów – czytamy w komunikacie Opla.
” order_by=”imagedate” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Nowa Insignia GSi objechała Północną Pętlę Nürburging szybciej niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji – dlatego, że GSi jest aż o 160 kilogramów lżejsza od Insignii OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo.
Oficjalna premiera Opel Insignia GSi odbędzie się na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.