Aktualności Marki Renault

Renault Talisman – podbój segmentu D

renault-talisman-lfd-laissez-vous-seduire-04
Nazwa Talisman kojarzy się zdaniem producenta z mocą i ochroną. Jest też łatwa do wymówienia, zrozumiała w każdym języku. I ten zabieg pewnie się przyda, bo Renault Talisman ma spore szanse na podbicie rynku. Spodoba się tym, którzy szukają auta eleganckiego, prestiżowego, zapewniającego komfort w czasie jazdy i do tego jeszcze dostępnego za rozsądną cenę.

Rywal Volkswagena Passata, Peugeota 508 czy Opla Insigni pojawi się w Polsce dopiero na początku 2016 roku, nieco wcześniej ma być dostępny we Francji. Oficjalna prezentacja Talismana miała miejsce 6 lipca 2015 – debiutowała wersja sedan, ale wkrótce do sprzedaży trafi także kombi, które poznamy we wrześniu.

Talisman to samochód o imponujących wymiarach: 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości, z rozstawem osi − 2,81 m. Auto jest naprawdę przestronne. Wysokość od siedzisk do dachu wynosi z przodu 902 mm, a z tyłu 855 mm. Bagażnik, przy standardowym ustawieniu kanapy, ma pojemność 608 dm3. Podstawą produkowanego w Douai, we Francji, Talismana jest platforma CMF (znana z niedawno prezentowanego Renault Espace), która ma oferować opcjonalną tylną oś skrętną, co zapewnia dużą zwrotność mimo znacznych gabarytów.

Zobacz również:  Perełki Drop Top Customs na bazie Camaro

Design Renault Talismana przyciąga wzrok smukłą, elegancką linią, dobrymi proporcjami, futurystycznymi elementami, do których można zaliczyć ciekawie zaprojektowane światła do jazdy dziennej w kształcie litery C, nadające pasowi przedniemu oryginalny wygląd.

renault-talisman-lfd-laissez-vous-seduire-10

Tym, co utrzymuje Talismama na naprawdę wysokiej pozycji w segmencie D, jest jakość wyposażenia i wykończenia – praktycznie nieodbiegająca od klasy premium. Fotele mają funkcję masażu, podgrzewania i zapisu ustawień. Kokpit jest nowoczesny i wykończony bardzo precyzyjnie elementami z tworzywa miękkiego. Przyjemność z jazdy zapewnia też system Bose (z 13 głośnikami!) i duży ekran dotykowy systemu R-Link-2 (w najbogatszej wersji aż 8,7-cala). Komfort prowadzenia zwiększa asystent parkowania, tempomat, systemy: kontroli pasa ruchu, ostrzegania o nadmiernej prędkości (rozpoznający znaki drogowe) i monitorowania martwego pola.

Renault Talisman ma być dostępny w kilku wersjach wyposażeniowych: Life, Zen, Intens, Initiale Paris oraz Business. Ostatni wariant nie będzie jednak dostępny w Polsce.

Zobacz również:  Lexus IS F Circuit Club Sport Package

Pod maską Talismana może się kryć zarówno benzynowy, jak i wysokoprężny silnik – wszystkie motory spełniają wyśrubowane normy emisji szkodliwych spalin Euro 6. Diesel Energy dCi o mocy 110 lub 130 KM można łączyć ze skrzynią manualną lub automatyczną, ale topowy dCi 160 KM (360 Nm) będzie dostępny jedynie z automatem EDC. Z kolei silniki benzynowe TCe 150 i 200 KM połączone zostały z 7-biegową skrzynią zautomatyzowaną EDC.

Napęd ma być przekazywany tradycyjnie na koła przednie.

Wielkim plusem Talismana jest możliwość wyboru trybu jazdy, zapewniona przez technologię Multi-Sense. Do wyboru mamy dwa tryby pracy napędu: Comfort i Sport oraz pięć trybów pracy układu jezdnego: Comfort, Sport, Eco, Neutral i Perso. Ten ostatni, jak nazwa wskazuje, umożliwia pełną personalizację ustawień, a to powoduje, że jazda staje się naprawdę komfortowa.

Czy Talisman ma szansę pokonać mocnych niemieckich rywali? Zobaczymy, ale już dziś można stwierdzić, że ma duże szanse.

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły

  1. Jezu, ale to auto świetnie wygląda. I jeszcze ta 7 stopniowa skrzynia biegów, nic tylko włączyć sobie masaż w fotelu i jechać w trasę.

Komentarz są wyłączone.