Audi e-tron – Pamiętacie koncepcyjne Audi e-tron, którym zachwycano się (ja również byłem pod wrażeniem ogromnego momentu obrotowego) w 2009 roku? Mówi się, że za dwanaście miesięcy powinniśmy zobaczyć prawie produkcyjną wersję czegoś, co trafi na linię montażową.
Targi
Heynsdyk 2500SF – Przeglądając relację z amsterdamskiej imprezy, wysnujecie w końcu wniosek, że Holendrzy to pomysłowy naród. Do budowy modelu 2500SF, Heynsdyk Sportcars wykorzystuje mechanizmy Porsche 944. Dzięki poliestrowej powłoce, samochód gotowy do drogi (55-litrowy zbiornik paliwa) waży 900 kg. Bez względu na to jakie felgi wpasujemy pod nadkola (15-19”),
Lightning GT – Londyński Lightning Car Company z radością przyjął zaproszenie na tegoroczne targi AutoRai. Chcąc konkurować z Teslą, trzeba zacząć się w końcu promować. W pełni elektryczny model GT legitymuje się mocą 400 KM, co przekłada się na sprint do pierwszej setki w mniej niż pięć sekund. Za pokonanie dystansu 240 kilometrów odpowiadają litowo-tytanowe […]
Fiat 500 NL – Tyska fabryka już wkrótce wyprodukuje specjalną linię „NL”, której znakiem rozpoznawczym będzie pomarańczowy lakier karoserii. Wyposażenie 500 NL obejmie 15-calowe felgi, pakiet Chrom, automatyczną klimatyzację, system Blue&Me z łącznością Bluetooth oraz kluczyk w kolorze Orange. Cennik Fiata 500 NL otworzy kwota 15,495€ za odmianę 1.2. Wersja z
Burton EV-1 – Burton Car Company z holenderskiego Zutphen zrzesza nie tylko miłośników Citroena 2CV. Bracia Dimitri i Iwan Göbel powołali do życia w pełni elektryczny samochód, EV-1. Wykorzystujący podzespoły Kaczki, 750-kilogramowy EV-1 zasilany jest zestawem 16 KWh baterii, umożliwiających pokonanie dystansu 140 km. Wszystko ładnie, pięknie, ale gdzie jest haczyk,
Donkervoort D8 GT 270 – Każdy producent ma powody do świętowania, nawet Donkervoort z Lelystad. Styczniowe zwycięstwo w 24-godzinnym dubajskim maratonie (klasa GT4), uczczono na rodzimej ziemi serią D8 GT 270 Dubai Special Edition. Dzięki jeszcze szerszemu zastosowaniu ultralekkich materiałów, waga pojazdu wskazuje mniej niż sześćset kilogramów. Źródło napędu stanowi
Kolekcjonerskie kociaki – Mały kraj, o względy którego walczą możni motoryzacyjnego świata. W samo południe, na amsterdamskich podestach, Jaguar zaprezentuje limitowaną serię Designer Edition, dostępną w XF i XJ. Niezależnie czy zdecydujemy się na XF, czy na XJ, każdy z 40 egzemplarzy (po dwadzieścia na model) zasilany będzie dieslowskim agregatem. Ograniczenia tyczą
BMW M3 Track Edition – Po Chińczykach i Amerykanach, również Holendrzy zostali uhonorowani specjalną edycją BMW M3 E92. Względem Frozen Gray, specyfikacja linii Track Edition nie różni się prawie niczym. Dlatego też decydując się na Track Edition będziemy mieli do czynienia z szarym lakierem nadwozia, czarnymi, dziewiętnastocalowymi felgami z czerwonymi zaciskami
Ferrari FF – Pora przestać ukrywać miłość jaką darzę samochody typu shooting break (własc. brake). Sportowe, praktyczne, a do tego piekielnie urzekające. 6.3 V12/660 KM, 450l przestrzeni bagażowej. Takie właśnie jest Ferrari FF, wystawione przez dilerów Kroymans i Munsterhuis.
Caterham SP/300R – Podobnie jak belgijskie (o polskich nie wspominając), także holenderskie targi nie wykształciły się na tyle, aby wieść prym w Europie. Nie oznacza to, że wśród znanych dotychczas, nie ma intrygujących wozów. Wręcz przeciwnie. Caterham SP/300R w stu procentach spełnia to kryterium. Każdy z 25 egzemplarzy (cena od 60,000 GBP) otrzyma regulowane