Alfa Romeo 4C Concept

Alfa Romeo 4C Concept – To jest właśnie to. Przy całym szacunku jakim darzę 8C Competizione, nic nie zastąpi małego, piekielnie fajnie jeżdżącego wozidełka. Dlatego też bezgranicznym uwielbieniem pałam do Elise Lotusa. Alfa 4C znajduje się w fazie konceptu, jednakże sondowane jest zainteresowanie potencjalnych klientów. Radzę więc szczerzyć ząbki i półprzytomnym głosem szeptać, jaka ta Alfa Romeo 4C Concept jest piękna.

Czterometrowe, karbonowe nadwozie 4C, spoczywa na aluminiowym szkielecie. 850-kilogramowy pojazd zasilany jest benzynową, turbodoładowaną jednostką 1,75 (1742 ccm) o mocy dwustu koni mechanicznych. Tylnonapędowe (transfer energii poprzez dwusprzęgłową skrzynię Alfa TCT) coupe przyspiesza do pierwszej setki w około cztery sekundy.
(więcej…)

Video: Alfa Romeo Pandion

Alfa Romeo Pandion Bertone Concept
Alfa Romeo Pandion – HD Video – 100-lecie swojego istnienia, które przypadło w tym roku, Alfa Romeo postanowiła uczcić prezentując niezwykły prototyp o nazwie Pandion („jastrząb”). Auto zostało zaprojektowane przez studio Bertone, a swojej premiery doczekało się podczas marcowego autosalonu genewskiego. Teraz opublikowano krótki filmik z tym pięknym autem. Zobacz koniecznie.
(więcej…)

Alfa Romeo Giulietta iMove od Marangoni

Alfa Romeo Giulietta od Marangoni – Producentom opon ujdą na sucho każde, nawet najbardziej niedorzeczne modyfikacje stylistyczne. W końcu nie znają się na tym w takim stopniu jak choćby Hamann. Jednak i one mogą nieść ze sobą przykre konsekwencje na przyszłość, chociażby w postaci zielonych gum Alfy Romeo Giulietta G430 iMove.

Ten, który odważył się nałożyć jaskrawozielone opony M-Power iGreen 235/35 na 19” obręcze Barracuda Karizzma to Marangoni. Poza matowoszarym lakierem, Giulietta G430 iMove otrzymała oryginalny zderzak z powiększonymi kanałami, doprowadzającymi powietrze do układu hamulcowego Tarox B360 (330 mm tarcze + 10 tłoczków). Z tyłu zaś, wielożebrowy dyfuzor (włókno węglowe) przytrzymuje dwie końcówki układu wydechowego Ragazzon ze stali nierdzewnej. Całość, dzięki zestawowi firmy KW, osadzono 40 mm niżej.

Projektując wykończenie wnętrza, skorzystano z rad domu mody Conte of Florence. Dlatego też skórzana tapicerka, Alcantara oraz karbon nosi firmowe znamiona.

Do napędu wykorzystano turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 1,75 litra (1742 ccm). Obecnie, motor produkuje moc 286 KM.
(więcej…)

Alfa Romeo MiTo od Elaborazioni 1919

Tuning Alfy MiTo – Nowo powstała dywizja tuningowa Magneti Marelli, Elaborazioni 1919 opracowało pierwszy zestaw dodatków Kit-One, przeznaczony do Alfy Romeo MiTo.

Pakiet obejmuje poszerzone nadkola z 18-calowymi, matowoczarnymi felgami, obniżone zawieszenie (-30 mm) oraz udoskonalony układ hamulcowy Brembo. Poza tym w oczy rzucą nam się LED-owe światła do jazdy dziennej, przyciemnione klosze reflektorów, a także tylny zderzak z dyfuzorem i dwiema owalnymi końcówkami układu wydechowego firmy Parco Chiuso.

Dzięki zmodyfikowanemu sterownikowi silnika ECU, moc jednostek wzrosła o 31 KM.

Światło dzienne ujrzy mniej niż 200 sztuk kompletu Kit-One.
(więcej…)

Replika Alfy Romeo Carabo

Alfa Romeo Carabo – Jeśli chcecie kupić samochód, zazwyczaj idziecie do salonu lub wertujecie ogłoszenia. Co jednak zrobić gdy wymarzone auto okazuje się prototypem, którego właściciel (Bertone) nie chce się pozbyć za żadne skarby? Odpowiedź jest prosta. Skonstruować replikę.

Bazująca na podwoziu Alfy Romeo Tipo 33, oryginalna Carabo ujrzała światło dzienne w 1968 roku na targach w Paryżu. Do napędu służyła widlasta, ośmiocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów. Silnik dysponował mocą 233 KM/8000 obr./min.

Niestety, jak to zazwyczaj z konceptami bywa, nie był na sprzedaż. Toteż w głowie pewnego Amerykanina powstał pomysł zbudowania repliki. Pojazd otrzymał nie byle jakie podwozie bo z samego De Tomaso Pantery. Dodatkowo zamontowano sprawdzony motor 351 cu in V8 (5.8l) z serii Cleveland Forda. Z agregatem współpracuje pięciobiegowa skrzynia.

Budowa oryginalnej Alfy Romeo Carabo pochłonęła 200,000$. Ile może być warta wierna imitacja?
(więcej…)