Porsche 911 GT2 Wimmer RS
Porsche 911 GT2 Wimmer RS – niemiecka firma tuningowa Wimmer Rennsporttechnik Solingen zajmująca się chip tuningiem postanowiła wziąć na swój warsztat najmocniejsze w historii Porsche 911 GT2.
Już w seryjne auto imponuje osiągami – silnik o przeciwsobnym układzie cylindrów (bokser) o pojemności 3.6-litra przy wsparciu dwóch turbosprężarek generuje moc 530 KM i moment obrotowy o wartości 684 Nm. To pozwala autu osiągnąć pierwszą „setkę” w czasie 3,7 sekundy, z kolei wartość 160 km/h pojawia się na liczniku po 7,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero przy wartości 330 km/h. Dla tych którym to niewystarcza, firma Wimmer staje na przeciw i podrasowała tego potwora. Zmiany obejmują turbosprężarkę oraz modyfikację oprogramowania jednostki sterującej pracą silnika, co w połączeniu z sportowym rozrządem i zmienionym wydechem pozwoliło na osiągnięcie mocy 680 KM i momentu obrotowego 870 Nm. Zastosowanie sportowego sprzęgła zapewnia doskonałe parametry jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,4 sekundy, 200 km/h ze startu zatrzymanego pojawia się po niecałych 10 sekundach, natomiast trzecią „setkę” na liczniku kierowca osiąga po 25,8 sekundach od startu. Maksymalna prędkość, według zapewnień inżynierów Wimmer RS, wynosi pokaźne 356 km/h.
Oczywiście poza tuningiem mechanicznym specjaliści z Wimmer RS zadbali o to by auto wyróżniało się na ulicy. Dlatego też zmodyfikowano zawieszenie, które pochodzi z firmy H&R, zamontowano 20-calowe felgi firmy Sportec z oponami Dunlop Sport-Maxx GT w rozmiarze 235/30 z przodu i 325/20 z tyłu. Dodatkowo fabryczne obudowy lusterek i końcówkę tylnego spoilera zastąpiono odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego. Jak widać na zdjęciach nadwozie pokryte jest zestawem naklejek które oddają charakter auta.
Koszt modyfikacji firma Wimmer RS wyceniła na 30 tysięcy euro.