listopad 23, 2024

R8 GTR – ABT Sportsline przygotowało kolejną niespodziankę dla fanów Audi R8. Po obu wersjach silnikowych, nadeszła pora na drogowo-torową odmianę GTR.

Tytuł wpisu mógłby brzmieć karbonowe szaleństwo. Bo jak inaczej nazwać fakt, że większa część nadwozia została pokryta włóknem węglowym. Właśnie taki materiał znajdziemy m.in. na masce, przednich i tylnych spojlerach zderzakowych oraz regulowanym skrzydle na tylnej klapie. Dodatkowo szybę wsteczną wykonano z Makrolonu (poliwęglan). Całość osadzono na 19-calowych felgach, skrywających komponenty ceramicznego układu hamulcowego. Dzięki regulowanemu zawieszeniu ABT w mig odnajdziemy dogodne dla siebie ustawienie. Wszelkie działania robione były z myślą o obniżeniu masy. Tak też się stało. R8 GTR waży 100 kilogramów mniej, niż seryjny model V10.

Wewnątrz jest równie ultralekko. Sportowe fotele Recaro z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa, karbonowa kierownica ABT, stalowe wzmocnienia oraz gaśnica ręczna. Oto podstawowy ekwipunek.

Do napędu służy wzmocniona do 620 KM, jednostka V10 o pojemności 5.2 litra. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,2 s, a do 200 km/h 9,9 sekundy. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg po przekroczeniu 325 kilometra na godzinę.


Źródło: Auto-Blog.pl Fot. IMS: Drew Phillips / Weblogs, Inc.

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły